اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

کارشناسان بهداشتی فقط به گزارش‌نویسی اکتفا نکنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: کارشناسان ستادی و بهداشتی باید روی مشکلات مراکز و خانه‌های بهداشت برنامه‌ریزی داشته باشند و فقط به گزارش‌نویسی اکتفا نکنند.

کارشناسان بهداشتی فقط به گزارش‌نویسی اکتفا نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست مدیران بهداشتی و درمانی دیلم اظهار داشت: پایش ابزاری برای سنجش میزان پیشرفت شاخص‌های بهداشتی و بررسی عملکرد واحدهای بهداشتی در مراکز و خانه های بهداشت است.

ناصری افزود: کاردانان مراکز بهداشتی درمانی باید در جریان برنامه‌های بازآموزی آموزشگاه بهورزی قرار بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم خاطرنشان کرد: کارشناسان ستادی و بهداشتی باید روی مشکلات مراکز و خانه‌های بهداشت برنامه‌ریزی داشته باشند و فقط به گزارش‌نویسی اکتفا نکنند.

ناصری مزمن شدن مشکلات در مراکز و خانه‌های بهداشت را یکی از دلایل کم شدن انگیزه کارشناسان ستادی برای انجام بازدیدها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برای انجام بازدید باکیفیت باید برنامه‌ریزی‌هایمان را تغییر دهیم و کارشناسان ستادی باید مهارت‌های عملی را به کاردانان مراکز بهداشتی درمانی آموزش دهند.

ناصری با اشاره به اینکه پایش جزو شرح وظایف کارشناس ستادی است، اذعان داشت: پایش یک ابزاری است که نتایج آن در شاخص‌های بهداشتی معلوم می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت دیلم یادآور شد: اگر کاردان مرکز بهداشتی درمانی بد عمل می‌کند، علتش نظارت ضعیف سرپرست، کارشناس و حتی رئیس شبکه است.

وی اذعان داشت: شرایطی فراهم شود تا تعدادی از بهورزان شهرستان دیلم از شهرستان‌هایی که خانه‌های بهداشت موفقی دارند بازدید کنند تا بهورزان از نزدیک موفقیت‌ها و نقاط قوت این خانه بهداشت را ببینند.

ناصری افزود: سرپرست یا کاردان باید قبل از کارشناس ستاد مشکل مرکز یا خانه بهداشت را ببیند و آن را پیگیری و حل کند.

انتهای پیام/66006/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول