اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار شد

تلاش استاندار گلستان برای افزایش سهمیه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار افزایش سهمیه کتاب شد و گفت: استاندار گلستان باید نشست مشترکی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای افزایش سهمیه کتاب داشته باشد.

تلاش استاندار گلستان برای افزایش سهمیه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گرگان، اظهار داشت: سهمیه کتاب گلستان ناکافی بوده و در حد انتظار نیست.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ یک حوزه همگانی است که برای موفقیت در این بخش همه باید ورود کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: گلستان نخستین استانی بود که در نمایشگاه بین‎المللی کتاب، کارگروه اجتماعی فرهنگی را شکل داد که به یک مدل کشوری معرفی شد و از امسال تمامی استان‎ها در نمایشگاه بین‎المللی کتاب نسبت به این مهم مبادرت می‎کنند.

منتظری با اشاره به فضای مطالعه در حوزه سخت‎افزاری خاطرنشان کرد: در سفر سوم هیئت دولت دهم به گلستان ساخت 27 باب کتابخانه مصوب شد که تاکنون چهار باب کتابخانه به بهره‎برداری رسیده است.

در خرید و حمایت کتاب باید به بخش کودک و نوجوان توجه بیشتری شود

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‎افزاری و ساخت کتابخانه رویکرد ما به مناطق محروم و نیمه‎برخوردار بوده است، ابراز داشت: با راه‎اندازی کتابخانه‎های جدید ترویج فرهنگ مطالعه تسریع پیدا می‎کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه در خرید و حمایت کتاب باید به بخش کودک و نوجوان توجه بیشتری شود، یادآور شد: بخش کودک و نوجوان نیازمند توجه ویژه است و باید کاری کنیم تا کتاب در سبد عمومی مردم پررنگ دیده شود.

منتظری با ارائه پیشنهاد دیگری از مسئولان و مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا به عضویت افتخاری کتابخانه درآیند و افزود: عضویت افتخاری استاندار گلستان و مقامات ارشد استان در کتابخانه می‎تواند در ترغیب خانواده‎ها برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید باشد.

وی در پایان ابراز داشت: به تمامی دستگاه‎های فعال در نمایشگاه کتاب بن اختصاصی داده می‎شود تا نسبت به خرید کتاب مبادرت کنند.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول