اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

هنوز وسعت انقلاب اسلامی بر همگان هویدا نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از عظیم‎ترین و بی‎بدیل‎ترین رخدادهای عصر معاصر یاد کرد و گفت: هنوز وسعت و عظمت انقلاب اسلامی آنطور که شایسته است بر همگان هویدا نشده است.

هنوز وسعت انقلاب اسلامی بر همگان هویدا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در آئین رونمایی از دو کتاب «لحظه‎ها جا می‎ماند» و «حماسه پنج آذر سال 1357 گرگان» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: نقش اصحاب قلم و نویسندگان در معرفی شایسته صحنه‎های ایثار و حماسه، بسیار سنگین است و جلوه‎های اوج این وقایع به همت تلاشگران این عرصه به منصه ظهور و بروز می‎رسد.

وی با بیان اینکه معجزه جاودان پیامبر گرامی اسلام (ص) از جنس کتاب است، تصریح کرد: این معجزه تاج و کرامتی بر اهل قلم و کتاب نهاده و مبین آن است که کتاب می‎تواند در ارتقای تراز فکری، فرهنگی، نوع نگرش در سبک زندگی، سعادت و نیکبختی انسان ایفای نقش کند.

آنچه از یک نویسنده باقی می‎ماند میراث فکری اوست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در کتاب قرآن به قلم و میراث ماندگارش قسم یاد شده است که نقطه اوج و فراخوانی آن برای همه عصرها و نسل‎ها به ویژه صاحبان اندیشه و قلم و خلق آثار علمی، فرهنگی، هنری و ادبی در خور توجه است.

منتظری بیان داشت: آنچه از یک نویسنده باقی می‎ماند میراث فکری اوست که افق نوینی را در جلوی دیدگان مخاطبان خود می‎گشاید.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدت‎های مدیدی از سالروز کوچ رحلت فقید دانشمند شیخ مفید می‎گذرد اما آنچه بین ما و ایشان ارتباط برقرار می‎کند کتاب و آثارش است.

قلمرو نگارش بر روی نگرش‎ها و باورهای اعتقادی تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: مسلمانان باید در عرصه آفرینش‎های فرهنگی، هنری و ادبی گوی سبقت از دیگران را بربایند.

منتظری اظهار داشت: خداوند متعال در معجزه جاودانش در بین همه هنرها بر هنر داستان و قصه تکیه می‎زند و این ظرف را برای انتقال معارف سعادت‎بخش برمی‎گزیند که نشان از جایگاه، منزلت و قلمرو تاثیرگذاری این هنر بر روی نگرش‎ها و باورهای اعتقادی است که این مهم مسئولیت نویسندگان را بیشتر و سنگین‎تر می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‎های صورت گرفته هنوز در ابتدای راه قرار داریم و باید اقدامات بیشتری در این حوزه صورت بگیرد چراکه در حوزه معرفی انقلاب اسلامی راه طولانی در پیش است و برای رسیدن به نقطه مطلوب نباید لحظه‎ای از تلاش غفلت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد: برگزاری آئین رونمایی از دو کتاب حماسی در حوزه انقلاب اسلامی حسن آغازی برای رسیدن به وضع مطلوب باشد.

آئین رونمایی از دو کتاب «لحظه‎ها جا می‎ماند» به قلم یوسف قوجق و «حماسه پنج آذر سال 1357 گرگان» به قلم غلامرضا خارکوهی با حضور آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در گلستان و جمعی از مسئولان، نویسندگان و اصحاب قلم در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/83001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول