اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش آیینی مذهبی «اسیر کوچک کربلا» در بوشهر اجرا شد

نمایش آیینی مذهبی «اسیر کوچک کربلا» حضرت رقیه سفیر کوچک امام حسین (ع) به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا به روی سن سالن شهید آوینی شهر بوشهر رفت.

نمایش آیینی مذهبی «اسیر کوچک کربلا» در بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نمایش آیینی مذهبی «اسیر کوچک کربلا» به همت موسسه غیردولتی جوانان صدف بوشهر ظهر امروز که با حضور چشمگیر مردم در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، نمایش حضرت رقیه (س) سه ساله حسین بن علی (ع) پنج بار روی سن رفت و اجرا شد.

اجرای بسیار حرفه‌ای و حماسی این گروه نمایشی، گرمای خاصی به ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (ع) حاضر در سالن بخشیده بود.

از جلوه‌های زیبای این نمایش آیینی و مذهبی «اسیر کوچک کربلا»، تلفیق بسیار حرفه‌ای و تاثیرگذار نمایش استقبال از «شهید گمنام» به همراه مداحی مداحان شاهرخ قاسمی و محسن صفاری‌منش و مدیر صحنه‌ای رحیم زارع بود که به کمک این اجرا آمده بود.

اگر چه جمعی از نوجوانان و جوانان نابینا، معلول و کم‌توان ذهنی تشکیل می‌دادند، ولی اجرای نقش دقیق، حسی و حرفه‌ای گروه، این موضوع را از ذهن حاضرین پاک کرده بود.

در حاشیه این آئین، کاظم ارجمندنیا، مدیر موسسه غیردولتی صدف بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این گروه 8 سال متوالی است که به مناسبت محرم و صفر نمایش آئینی مذهبی در سطح استان بوشهر و جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: نمایش آینی مذهبی «اسیر کوچک کربلا» که روایت اسارت اهل حرم امام حسین (ع) و حضرت رقیه (س) است که در اجرای امسال با تلفیق نمایش "شهید گمنام" با توکل به خدا توانستیم با 18 بازیگر دختر و 12 بازیگر پسر، بهترین و تاثیرگذارترین اجراها را داشته باشیم.

ارجمندنیا اضافه کرد: فعالیت خودم را از سال 76 شروع کردم و مدت 15 سال است پا به عرصه تئاتر و نمایش فرهنگی، آیینی، مذهبی و اجتماعی گذاشتم و اکثر اجراهای گروه برگرفته از آئین عزاداری سنتی و بومی استان و مباحث مذهبی کشورمان است.

این نویسنده و کارگردان 28 ساله بوشهری که دانش‌آموخته رشته امور فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی است، گفت: همین قدر که احساس می‌کنم که می‌توانم برای جمعی از نوجوانان و جوانان جامعه و زنده نگه داشتن ایثار و از خود گذشتگی اهل بیت (ع) و تعظیم شعائر دینی، قدمی بردارم، خدا را شاکرم و انشاالله که این خاندان هم از ما راضی باشند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول