اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز پاییز

نخستین برف زمستانی ‌بردسیر‌ را سفید‌پوش کرد‌

نخستین برف زمستانی در آخرین روز پاییز شهرستان بردسیر را سفید‌پوش کرد.

نخستین برف زمستانی ‌بردسیر‌ را سفید‌پوش کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، یک روز مانده به نخستین روز از زمستان بارش برف در شهرستان بردسیر نوید سال زراعی خوبی ‌را برای کشاورزان بردسیری به ارمغان آورد و مردم را شادمان کرد.

شهرستان بردسیر در پاییز سال جاری بارندگی قابل توجهی نداشت و همین امر ناراحتی مردم را به دلیل در پیش بودن خشکسالی در پی‌ داشت، اما امروز با سفیدپوشش شدن شهر مردم خدا را شکر کردند، هر چند بارش برف در سطح شهر خیلی زیاد نبود.

تداوم هوای سرد در کرمان

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره‎‌ کل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت زبانه پرفشار و نفوذ هوای سرد از کشور روسیه است و بر این اساس هوای سرد تا اواخر هفته جاری در استان کرمان تداوم دارد.

وی افزود: با نزدیک شدن موج ناپایدارتر در برخی از ساعات افزایش ابر و بارش خفیف برف تا اواسط هفته جاری برای استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

حبیبی عنوان کرد: هوای استان کرمان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری نیمه ابری، بارش پراکنده در ارتفاعات و ورزش باد در برخی از ساعات پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: طی 24 ساعت گذشته‌ انار با 1.4 میلی‌متر، لاله‌زار با یک میلی‌متر، کرمان با 0.7 میلی‌متر، بردسیر با 0.4 میلی‌متر و ساردوئیه با 0.2 میلی‌متر بیشترین بارندگی استان کرمان را داشتند.

کشاورزان هرچه سریع‌تر مرکبات خود را برداشت کنند‌

جهاد کشاورزی نیز با توجه به کاهش محسوس دمای هوا طی روزهای آینده در استان کرمان با هشدار به کشاورزان اعلام کرده است تا در شهرستان‌هایی مانند ریگان هرچه سریع‌تر محصولات باغی خود را از جمله مرکبات برداشت کنند.

موسی جلالی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ریگان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به شدت سرما به کشاورزان ریگانی توصیه می‌شود تا هر چه سریع‌تر محصول خود را برداشت کنند تا سردی هوا به محصول مرکبات خسارت وارد نکند.

جلالی افزود:‌ کشاورزان‌ شب هنگام باغ‌های مرکبات را آبیاری ‌کنند و ‌با آتش و دود باغ‌ها را گرم نگه دارند تا شاهد سرمازدگی و خسارت به باغ‌‌ها نباشیم.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول