اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اعلام کرد

چالدران رکورددار کمترین طلاق در آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با بیان اینکه طی هشت ماه امسال کمترین طلاق در شهرستان چالدران رخ داده است، گفت: اعتقادات مذهبی قوی دلیل پایین بودن آمار طلاق در چالدران نسبت به سایر شهرهای استان است.

چالدران رکورددار کمترین طلاق در آذربایجان غربی

محمد جوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به نرخ طلاق در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در هشت ماه امسال در ازای هر 10 هزار نفر 11 نفر با طلاق مواجه شده‌اند.

وی به نرخ ازدواج آذربایجان غربی در هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: در ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت بیش از هفت نفر ازدواج می‌کنند.

جوان با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان غربی، ابراز داشت: طی هشت ماه امسال در مقابل هر هفت ازدواج، یک طلاق رخ داد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی افزود: بیشترین طلاق آذربایجان غربی بر اساس یافته‌های آماری طی هشت ماه امسال در شاهین‌دژ رخ داده است.

وی اضافه کرد: نقده و تکاب پس از شاهین‌دژ در رده‌های دوم و سوم بیشترین آمار طلاق در استان قرار دارند.

جوان با بیان اینکه طی هشت ماه امسال کمترین طلاق در شهرستان چالدران رخ داده است، اذعان داشت: در این شهرستان اعتقادات مذهبی بسیار محکم و استوار است و به همین دلیل آمار طلاق در چالدران نسبت به سایر شهرهای استان پایین است.

وی در پاسخ به این سؤال که آمار طلاق ارومیه در مقایسه با سایر شهرهای آذربایجان غربی در چه وضعیتی قرار دارد ابراز داشت: تعداد طلاق در ارومیه پس از شهرهای شاهین‌دژ، نقده، تکاب، بوکان، ماکو، میاندوآب، مهاباد، اشنویه و چایپاره در جایگاه دهم قرار گرفته است.

جوان ادامه داد: خوی، سلماس، پلدشت، شوط، سردشت، پیرانشهر و چالدران به ترتیب کمتر از شهرستان ارومیه ثبت طلاق دارند.

انتهای پیام/61010/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول