اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

تجلیل از 3 دهه جهاد مخلصانه امام جمعه نهاوند

در مراسمی از سه دهه جهاد مخلصانه حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند قدردانی شد.

تجلیل از 3 دهه جهاد مخلصانه امام جمعه نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان، از سه دهه جهاد مخلصانه حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند قدردانی شد.

فرماندار شهرستان نهاوند در این مراسم اظهار کرد: تجلیل از علما و فضلا به معنای تجلیل از روح معنویت آنها است زیرا وجود علما و فضلا در هر منطقه‌ای حکم وجود ستاره‌ای در دل تاریکی را دارد.

مجتبی مولوی افزود: این مراسم با هدف تکریم و احترام به زحمات و خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی که بیش از 32 سال در سنگر امام جمعه منشأ اثرات مطلوبی بوده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم از چند ماه قبل اقدام به فراخوان مقالاتی در چهار محور شامل بررسی ابعاد «شخصیتی»، «سیاسی»، «فرهنگی و اجتماعی» و «معنوی» حجت‌الاسلام مغیثی شد.

مسئول برگزاری همایش تجلیل از خدمات مخلصانه امام جمعه نهاوند با اشاره به ارسال بیش از 30 مقاله به دبیرخانه همایش بیان داشت: بعد از داوری، چهار مقاله به عنوان منتخب برگزیده شده و در این همایش ارائه شد.

وی داوری برای انتخاب مقالات را سخت خواند و ابراز داشت: تمام مقالات رسیده دارای نکات ارزشمند و جالب توجه بودند که در نهایت با نظر هیئت داوران، چهار مقاله انتخاب شدند.

مولوی ادامه داد: آنچه توجه داوران را به خود جلب کرد ارائه مقاله توسط نسل جوان به ویژه دانشجویان و حوزویان بود که در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است.

وی، حجت‌الاسلام مغیثی را انسانی ارزشمند، اندیشمند، متفکر، صاحب‌نام و صاحب نظر در تمام موارد خواند و اضافه کرد: ایشان به عنوان الگوی مناسب برای روحانیون و دیگر افراد است.

فرماندار نهاوند با اشاره به بارزترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام مغیثی تصریح کرد: ایشان در بیش از 30 سال حضور پر برکت خود در نهاوند همواره در عرصه‌های مختلف به عنوان محور اتحاد عمل کرده و موجب شده که مردم و جوانان نهاوند در رویدادهای مختلف فرمایشات ایشان را محور قرار داده و به آن به درستی عمل کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم سنگر نماز جمعه را مستحکم‌ترین سنگر برای وحدت و اتحاد تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در کشور خواند و گفت: هر هفته آحاد مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی در این سنگر گرد هم می‌آیند و در کنار انجام فرائض عبادی و معنوی اتحاد و همدلی خود را به رخ دشمنان می‌کشانند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن سیدرضا تقوی، حجت‌الاسلام مغیثی را انسانی مؤمن و اندیشمند خواند و افزود: ایشان در نهاوند توانسته با جذب آحاد مردم به ویژه جوانان با انجام فریضه الهی نماز جمعه موجبات توفیقات فراوانی را در این شهرستان فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی‌نیا متولد 1330 از شهرستان سبزوار است.

وی در همان عنفوان نوجوانی با عشق و علاقه‌ای که به دروس حوزوی داشت با وارد شدن به حوزه به سرعت پله‌های ترقی را پیمود.

ایشان که دارای خلق و خوی مبارزاتی و استکبارستیزی بوده و هستند همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به اتفاق آیت‌الله نوری همدانی با اعزام به مناطق عملیاتی نقش بسزایی در تنویر افکار جوانان برای حضور در مناطق عملیاتی داشتند.

وی که سابقه حضور بیش از 360 روز حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را در پرونده خود دارد بعد از شهادت آیت‌الله حیدری نخستین امام جمعه نهاوند به عنوان امام جمعه شهرستان نهاوند منصوب شد که این مسئولیت تاکنون ادامه دارد.

وی دارای ویژگی‌های بارزی چون خلق و خوی معتدل، صداقت در گفتار، رفتار و کردار است.

انتهای پیام/89016/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول