اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی خبر داد

رتبه نخست آذربایجان غربی در واردات کالا

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در زمینه واردات کالا در رتبه نخست کشور قرار دارد.

رتبه نخست آذربایجان غربی در واردات کالا

مجتبی رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی در طول سال‌های گذشته همواره در رتبه‌های اول و دوم واردات کالا و تردد ناوگان مسافری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته امسال نزدیک به یک هزار و 400 دستگاه کامیون حامل کالا در مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

رحمانی تصریح کرد: امسال 41 هزار دستگاه کامیون حامل کالای ترانزیتی از طریق مرزهای سرو، بازرگان و تمرچین به آذربایجان غربی وارد شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: 21 هزار دستگاه کامیون حامل کالای ترانزیتی از طریق آذربایجان غربی از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: نزدیک به 31 هزار و 315 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافری از طریق مرزهای سرو، بازرگان و تمرچین در آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

رحمانی ادامه داد: آذربایجان غربی با داشتن پایانه‌های مرزی بازرگان، پلدشت، رازی، سرو و تمرچین در مرز مشترک با ترکیه ، جمهور خود مختار نخجوان و عراق یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ظرفیت بزرگ ترانزیتی غرب کشور محسوب شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مرز زمینی کشور برای ارتباط با ترکیه و ورود به بازار‌های اروپایی در شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی قرار گرفته است.

انتهای پیام/61007/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول