اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان حمل و نقل در اردبیل تجلیل شدند

علی‌اکبری: 43 هزار تن کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پایانه مرزی بیله‌سوار 43 هزار تن کالا ترانزیت شده که 50 درصد آن ورودی و 50 درصد نیز خروجی بوده است.

علی‌اکبری: 43 هزار تن کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل کالا و مسافر که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، ‌اظهار داشت: در هشت ماهه سال‌جاری 730 هزار و 881 نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 30 هزار نفر ایرانی بوده و بیش از 700 هزار نفر خارجی بودند به طوری که نسبت مسافران خارجی به ایرانی 96 درصد به کمتر از چهار درصد بوده است.

علی‌اکبری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ از این تعداد مسافر 173 هزار نفر با وسایط نقلیه و 557 هزار نفر مسافر نیز با پای پیاده تردد کردند.

این مسئول در مورد تردد اتوبوس و سواری از مرز بیله‌سوار اضافه کرد: در هشت ماهه امسال چهار هزار و 646 دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده که از این تعداد دو هزار دستگاه اتوبوس وارد و بیش از دو هزار و 224 دستگاه از مرز خارج شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در هشت ماهه سال‌جاری 10 هزار دستگاه سواری نیز در مرز بیله‌سوار تردد کردند که پنج هزار دستگاه وارد مرز و به همین میزان نیز خودرو از مرز خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان در مورد ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار یادآور شد:‌ از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از 214 هزار و 725 تن کالا توسط 9 هزار دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده که این ترانزیت را اغلب کامیون‌های آذری انجام داده و کمتر از شش درصد توسط کامیون‌های ایرانی صورت گرفته است.

علی‌اکبری عمده کالاهای ترانزیتی ورودی را گازوئیل، انواع بنزین، نفت، مازوت، قیر، گاز مایع، کود شیمیایی، گندم، آرد، روغن نباتی و سنگ‌های ساختمانی بیان کرد و گفت:‌ عمده کالاهایی که از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند شامل آب معدنی، البسه، مصالح ساختمانی، میلگرد، مبلمان، مواد اولیه پلاستیک و چای بوده است.

وی افزود: در هشت ماهه سال‌جاری بیش از 211 هزار تن کالا توسط 9 هزار و 147 دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند.

علی‌اکبری در مورد صادرات و واردات از پایانه مرزی بیله‌سوار نیز تصریح کرد: در طی این مدت 103 هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار صادر شده که 87 درصد این صادرات توسط کامیون‌های ایرانی و 13 درصد توسط کامیون‌های آذری بوده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در همین مدت 21 هزار تن کالا توسط 535 دستگاه کامیون وارد کشور شدند که 99 درصد این کالاها توسط کامیون‌های آذری وارد شده است.

وی با قدردانی از فعالان حمل و نقل کالا و مسافر اضافه کرد: در حال حاضر 85 شرکت حمل و نقل کالا به صورت خصوصی، تعاونی و دولتی در این استان فعالیت می‌کنند که در هشت ماهه امسال دو میلیون و 559 هزار تن کالا حمل کردند.

علی‌اکبری در ادامه گفت: ‌در بخش حمل و نقل مسافر 45 شرکت در استان فعالیت می‌کنند که با یک‌هزار و 495 دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در هشت ماهه امسال یک میلیون و 840 هزار نفر مسافر جابجا شده است.

انتهای پیام/62004/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول