اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

درک عبرت‌های عاشورا بسیار مهم‌تر از درس‌های عاشوراست

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: درس‌های عاشورا بر همگان آشکار و روشن بوده، ولی درک عبرت‌های عاشورا در جامعه امروز مهم و حیاتی بوده که معمولاً از آن غفلت می‌شود.

درک عبرت‌های عاشورا بسیار مهم‌تر از درس‌های عاشوراست

حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به ‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: عبرت‌های عاشورا بسیار مهم‌تر از درس‌های عاشورا است.

ابطحی ایستادگی، شجاعت، ایثار و استقامت را از درس‌های عاشورا دانست و ابراز داشت: درس‌های عاشورا بر همگان آشکار و روشن بوده، ولی درک عبرت‌های عاشورا در جامعه امروز مهم و حیاتی بوده، که معمولا از آن غفلت می‌شود.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب شناختن یزید و حسین زمان را از مهم‌ترین عبرت‌های قیام سیدالشهدا عنوان کرد و بیان داشت: درک اینکه علت دروغ گفتن خواص، دلبستگی به دنیا بوده می‌تواند بسیار در جامعه امروز راهگشا باشد.

به گفته وی، در زمان امام حسین (ع) خواص وظیفه خود را درک نکرده و صحنه را خالی کردند که امروز ما باید با مدنظر قرار دادن این پیام‌ها در زندگی خود، جامعه را بر اساس آرمان‌های حسینی بنا کنیم.

ابطحی در خصوص حکمت اینکه سیدالشهدا در سفر به کربلا حضرت زینب (س) و اهل‌بیت خود را به‌ کربلا آوردند، خاطرنشان کرد: بعدها مشخص شد که اگر حضرت زینب (س) نبود، پیام عاشورا به خارج از کربلا نمی‌رسید.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب یادآور شد: حکمت حضور این بانوی بزرگوار در کربلا بیدار شدن دل‌ها و رساندن پیام قیام عظیم عاشورا به مردم غافل و جاهل شام بود.

وی با اشاره به روشنگری‌های امام سجاد (ع) عنوان کرد: خطابه ایشان در مسجد شام که بیان فضائل اهل‌بیت (ع)، حضرت علی (ع) و ام‌ابیها (س) و نیز کیفیت شهادت پدر بزرگوارشان بود، تحول عظیمی در مردم شام ایجاد کرده و غبار غفلت را از دل‌های آن‌ها زدود.

انتهای پیام/2700/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول