اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

300 واحد مسکن مهر در سراوان به متقاضیان تحویل می‌شود

فرماندار سراوان گفت: به زودی 300 واحد مسکن مهر به متقاضیان سراوانی تحویل می‌شود.

300 واحد مسکن مهر در سراوان به متقاضیان تحویل می‌شود

محمدشریف خالقی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در سراوان اظهار داشت: پروژه مسکن مهر شهرستان سراوان که همگام با دیگر مناطق استان فعالیت خودش را در قالب 25 شرکت تعاونی محله‌ها و اداری در سال 88 آغاز کرده، در مجموع تعداد هزار و 260 واحد مسکونی را تشکیل می‎دهد.

فرماندار سراوان بیان کرد: مسکن از جمله نیازهای اولیه انسان محسوب می‎شود اما ازدحام جمعیت در شهرها و رشد بازار مسکن دسترسی به این موهبت بزرگ را دشوار ساخته است.

این مسئول ادامه داد: در سال‎های اخیر یکی از مهم‎ترین برنامه‎های اقتصادی کشور تأمین مسکن ارزان برای اقشار کم درآمد جامعه بوده و به یقین طرح احداث مسکن مهر را می‎توان از برنامه‎های اثربخش دولت در این راستا تلقی کرد.

وی افزود: در شهر سراوان بیش از یک هزار و 260 واحد مسکونی مهر برای اقشار کم درآمد، زوج‎های جوان و افراد فاقد مسکن، احداث می‎شود که با اتمام این طرح بزرگ تا حدودی دغدغه نداشتن مسکن را فراموش و زمینه‎های پیشرفت و رونق زندگی را بیش از پیش احساس خواهند کرد.

خالقی گفت: مسکن مهر را می‌توان به عنوان یکی از خدمات ماندگار دولت به شمار آورد که اقشار کم‌درآمد جامعه می‌توانند صاحب سرپناهی شوند.

فرماندار سراوان اذعان داشت: مسکن مهر تاکنون با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده، مشکلات تعاونی‌ها، ناتوانی در تامین سهم آورده، طلب‌های پیمانکاران، نبود اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های امتیازات آب، برق و روند کند دریافت تسهیلات، زمان مشخص‌شده برای اتمام این طرح را به تاخیر انداخته است.

وی گفت: ساخت مسکن مهر را باید از اقدامات مثبت دولت در رفع دغدغه مسکن بخشی از جامعه دانست، مسکنی که طی آن زمین‌های رایگان در اختیار مردم قرار گرفت تا تنها با پرداخت هزینه ساخت، تعداد زیادی از افرادی که در حسرت خانه‎دار شدن بودند، صاحب خانه شوند.

فرماندار سراوان گفت: ظرفیت‌ها در این بخش زیاد است و باید از تمامی آنها به خوبی استفاده شود.

وی در مورد استاندارد بودن واحدهای مسکن مهر در این شهرستان نیز اظهار کرد: ارتقای کیفیت پروژه‌های مسکن مهر استان اولویت اصلی اداره راه و شهرسازی باشد.

خالقی فرماندار همچنین گفت: به دلیل تامین نبودن اعتبار توسط بانک‎های عامل و کاهش نیروی کارگری چند مدتی بود که روند کار به کندی انجام می‎شد، اما هم اکنون در فاز واحدهای اداری یا همان شرکت‎های تعاونی اداری در آینده نزدیک به 300 واحد به مالکین واگذار می‎شود در مجموع کل طرح میزان پیشرفت ما بالای 70 درصد دارد.

وی گفت: در صورت بهره‎برداری کامل از این پروژه  نیاز اولیه شهرستان تا سی درصد تامین اما به دلیل رشد جمعیت بالا در این شهرستان، نیاز شهرستان بیشتر از این میزان است.

فرماندار سراوان در پایان افزود: با توجه به اینکه شهرستان دارای رشد جمعیتی بالا به دلیل وجود سه دانشگاه وهمچنین مهاجرت بسیاری از مردم  از روستا به شهر مواجه است، ساخت 5 هزار واحد دیگر را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/75004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول