اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران:

صاحبان فناوری و سرمایه‌گذاران تفاهمنامه همکاری امضا کنند

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران گفت: برای امضای تفاهمنامه همکاری و عقد قرارداد بین صاحبان فناوری و سرمایه‌گذاران آمادگی لازم وجود دارد.

صاحبان فناوری و سرمایه‌گذاران تفاهمنامه همکاری امضا کنند

مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت آمادگی دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی ایران مستقر در پارک علم و فناوری گیلان را برای امضای تفاهمنامه همکاری و عقد قرارداد بین صاحبان فناوری و سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

وی اظهار کرد: شخص حقیقی یا حقوقی که آمادگی لازم برای عرضه فناوری را دارد عرضه کننده فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تقاضا کننده فناوری کسی است که برای خرید فناوری با عرضه کننده وارد مذاکره می‌شود، افزود: این فرد سپس به خریدار تبدیل می‌شود.

وی برگزاری فن بازار را فرصت مناسبی برای معرفی و عرضه فناوری‌ها و توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف ذکر کرد.

*تبدیل دانش به ثروت هنر بازاریابان است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در معارف اسلامی بر علم اندوزی سفارش شده است.

قاسم جعفری، با بیان اینکه هر کس به علم دست یابد قدرتمند می‌شود، انسان بدون علم مقهور دیگران است.

وی افزود: مراحل تولید دانش تا تولید ثروت مانند حلقه‌های به‌هم متصل است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از توسعه علمی را موجب ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و ادامه داد: صندوق توسعه ملی نیز از ایده‌های نوین علمی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان باید به نقطه‌ای برسیم که زبان فارسی را زبان بین‌المللی دنیا قرار دهیم.

جعفری توسعه درون‌زا را در برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور تاثیرگذار خواند و گفت: برای رسیدگی مشکلات استان‌های محروم باید بسترهای لازم شکوفایی استعدادهای پنهان فراهم شود.

وی تبدیل دانش و علم به ثروت را هنر بازاریابان ذکر کرد.

*فروش نفت پشتوانه تولید نیست

معاون پارلمانی وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بحث پژوهش به یک سال محدود نمی‌شود بلکه دستاورد پژوهشی حاصل سال‌ها تجربه، تلاش، زحمت، صرف وقت و هزینه است.

سعدالله نصیری با بیان اینکه پژوهش مانند پختن نان در تنور آسان نیست، افزود: هر سال که جلوتر می‌رویم کیفیت و تعداد محصولات پژوهشی نیز افزایش می‌یابد و این امر نشانگر تلاش پژوهشگران و محققان کشور است.

وی تصریح کرد: برگزاری فن بازار گام‌های خوبی برای پیشرفت کشور است زیرا در دنیای امروز دیگر فروش نفت نمی‌تواند برای تولید پشتوانه خوبی باشد.

نصیری، فروش نفت را صرف پیشرفت ندانست و ادامه داد: فروش نفت تنها می‌تواند بسترهای لازم را برای توسعه فراهم کند و نیازمند تدوین مدیریت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های علمی است.

وی با بیان اینکه در گذشته وقتی ایده‌ای تولید می‌شد در قالب مقاله‌ای در گوشه قفسه کتابخانه خاک می‌خورد، افزود: امروز کشور مسیر توسعه خود را پیدا کرده که جای خشنودی است.

معاون پارلمانی وزیرعلوم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشور در چاپ مقاله‌های بین‌المللی پیشتاز شد و امروز باید در تولید دانش به ثروت پیشرفت کند.

وی تولیدات داخلی را بسیار ارزان‌تر از مشابه خارجی آن در کشور دانست و متذکر شد: این وظیفه مدیران، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است که فرهنگ سرمایه‌گذاری به طرف دانش داخلی را افزایش دهند.

*حمایت از تولید داخلی را بر حلاوت واردات ترجیح دهیم

این مسئول یادآور شد: سرمایه‌گذاران به طرف حمایت از ایده‌های داخلی بروند و حمایت از تولید داخلی را بر حلاوت واردات ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه تولید و حمایت از محصولات راهبردی در رشد و توسعه کشور تاثیرگذار است، یادآور شد: تمدن ایرانی در گذشته بهترین تمدن جهان بود و فرزندان این سرزمین هنوز استعدادهای نهفته فراوانی برای شکوفا شدن دارند.

انتهای پیام/84000/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول