اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی:

فعالیت‌های کانون‌های بین رشته‌ای قرآن کریم تشریح شد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: کانون‌های بین رشته‌ای قرآن کریم یکی از مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی این مجموعه قلمداد می‌شود که اعضای آن در زمینه علوم قرآنی مطالعات و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند.

فعالیت‌های کانون‌های بین رشته‌ای قرآن کریم تشریح شد

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن از زوایای زیادی ناشناخته و مغفول مانده است، یکی از مهم‌ترین این موارد اعجاز علمی قرآن کریم است، که دانشجویان به عنوان قشری حقیقت‌جو و فرهیخته نباید از کنار این غفلت تاریخی به سادگی عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان برای زدودن غبار غفلت از این کتاب مقدس و چراغ هدایت گام‌های بلندی برداشته است، ادامه داد: کانون‌های بین رشته‌ای قرآن کریم یکی از مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی این مجموعه قلمداد می‌شود که اعضای آن در زمینه علوم قرآنی مطالعات و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند.

رستم‌زاده تعداد اعضای این کانون را 25 نفر عنوان کرد و ادامه داد: کارگاه قرآن و مدیریت اصلاح الگوی مصرف، کارگاه قرآن و مدیریت مهارت‌های زندگی، نشست تخصصی بررسی علوم کشاورزی در آموزه‌های قرآنی، تهیه و پخش ویژه‌نامه الامین مهم‌ترین فعالیت‌های کانون مورد نظر محسوب می‌شود.

وی تهیه و پخش ویژه‌نامه مناسبتی با عنوان‌های عید غدیر، ماه محرم و گل نرگس، سمینار تخصصی نقد و مناظره حقوق بشر از دیدگاه قرآن و اسلام را از دیگر فعالیت‌های شاخص این کانون عنوان کرد و بیان داشت: از جوانان و به طور خاص از دانشجویان انتظار می‌رود که مطالعات قرآنی خود را بسط داده و ضمن شرکت در این قبیل برنامه‌ها برای غنی‌سازی آنها تلاش کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بر ضرورت تامل در آیات قرآن کریم، احادیث و روایات و به کار بستن توصیه‌های اولیای الهی در زندگی و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام/61002/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول