اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسماعیل کوثری:

قطعنامه‌ حقوق بشری سازمان ملل در راستای منافع آمریکا صادر شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل به بهانه نقض حقوق بشر در ایران گفت: این قطعنامه در راستای منافع کشورهای استکباری به ویژه آمریکا صادر شده است.

قطعنامه‌ حقوق بشری سازمان ملل در راستای منافع آمریکا صادر شده است

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر کشورهای غربی برای ایجاد مانع در راه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی توطئه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرده‌اند که برای نمونه می‌توان به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و مغرضانه اقتصادی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها با هدف ضربه‌زدن به ایران و اعمال فشار به مردم در حوزه اقتصادی طراحی و اجرا شده و می‌خواهند مقاومت ایران را بشکنند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه با درایت و مدیریت رهبری معظم انقلاب اسلامی، ایستادگی مسئولان و بصیرت و آگاهی مردم ما این توطئه‌ها خنثی شده و با وجود اینکه سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌ایم، اما در برابر زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های دشمنان و بدخواهان کوتاه نیامده‌ایم.

 * قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل در راستای تحریم‌های اقتصادی است

کوثری با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر در سازمان ملل گفت: کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا و لابی‌های صهیونیستی در تنظیم و تصویب این قطعنامه موثر بوده است.

وی تاکید کرد: این قطعنامه در راستای همان تحریم‌های غیرقانونی اقتصادی است و با یک هدف تصویب شده و می‌خواهند با این تحرکات مقاومت مردم ایران را بشکنند. 

*سازمان ملل نباید ابزاری در دست کشورهای استکباری باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران انتظاری از کشورهای استکباری و زورگوی غربی ندارد، گفت: آنها سال‌هاست که علیه ما توطئه و دسیسه می‌کنند و متاسفانه در مواردی مجامع جهانی که باید حامی حقوق همه‌ی کشورها و اعضا باشند نیز با این توطئه‌ها همراه می‌شوند.

کوثری گفت: سازمان ملل باید از حقوق همه‌ی اعضا از جمله ایران دفاع کرده و نباید ابزاری در دست کشورهای استکباری برای فشار به حکومت‌ها و ملت‌های مستقل باشد.

وی در پایان اظهار داشت: به طور قطع این اقدامات به اعتبار مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل خدشه وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول