اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد

بازگشت 800 معتاد بهبودیافته به کانون خانواده در خراسان رضوی

فرمانده ناحیه انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه ریشه همه آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است، افزود: از 2 هزار معتادی که تحت درمان بوده‌اند، بیش از 800 نفر به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

بازگشت 800 معتاد بهبودیافته به کانون خانواده در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در همایش «صنعت، کار و آسیب‌های اجتماعی؛ چالش‌ها و راهکارها» که در مجموعه فرهنگی و ورزشی و تفریحی کارگران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز کار یکی از عناصر هویت افراد است.

وی با اشاره به اینکه نداشتن شغل می‌تواند باعث فنای فرد شود، افزود: در جامعه کار برای افراد نشانه رشد و بالندگی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه زیرساخت همه آسیب‌های اجتماعی بیکاری و مواد مخدر است. افزود: از 2 هزار معتادی که تحت درمان بوده‌اند بیش از 800 نفر به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه مسئله مهم نگهداری معتادان بعد از درمان است، افزود: به‌کارگیری این افراد در واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم است.

فرمانده ناحیه انتظامی خراسان رضوی گفت: بحث اعتیاد در مجموعه‌های صنعتی، اداری و تولیدی نیز وجود دارد.

وی افزود: کارگری که معتاد است با ناتوانی، غیبت‌های مکرر و کاهش تعهد نسبت به شغل خود باعث کاهش بازدهی کاری، افزایش فشار و بار کار بر دوش همکاران، افزایش جرائم دیگر مانند سرقت و غیره می‌شود.

امیری‌مقدم تصریح کرد: در حوزه کارگری اگر بین کارفرما و کارگر ارتباط خوبی باشد می‌توان از بروز چنین آسیب‌هایی جلوگیری کرد.

وی در ادامه افزود: با جدا کردن فرد معتاد از محیط کار و اخراج کارگران با سابقه و با تجربه و جذب نیروی جدید و آموزش افراد جدید که هزینه بر نیز خواهد بود جامعه نیز به سوی آسیب‌های جدی‌تری کشانده می‌شود.

وی گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مخالفت برخی از کارفرمایان به دلیل مقرون به صرفه و آگاه نبودن آنان به ضرورت پیشگیری از اعتیاد در محیط کار باعث ایجاد آسیب‌های بیشتر می‌شود.

فرمانده ناحیه انتظامی خراسان رضوی در پایان گفت: کارفرما باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه یاری به کارکنان، آموزش کارکنان، آموزش تشخیص اعتیاد در محیط کار، استفاده از روش‌های کاهش رفع خستگی، رواج فرهنگ متعالی در محیط کار، استفاده از جایگزین‌های معقول به جای مواد مخدر مانند ورزش و غیره را در محیط کار ایجاد کند.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول