اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماهشهر:

کربلا حادثه نیست، بلکه جریانی بزرگ است

امام جمعه ماهشهر گفت: کربلا حادثه نیست، بلکه جریانی بزرگ است.

کربلا حادثه نیست، بلکه جریانی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مایه تأسف بسیار است که در یک شهر مذهبی همچون ماهشهر به بهانه روز معلولان، عده‌ای اطفال معصوم و معلولی که هیچ تکلیف شرعی نیز ندارند را دور هم جمع می‌کنند و یک مراسم بی‌محتوا به راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: در این ایام عزاداری برگزاری چنین مراسم‌هایی که عبور از خط قرمزها در جامعه است، مایه تأسف بسیار بوده و به همین دلیل از اداره آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان ماهشهر به شدت گلایه‌مندم.

خطیب جمعه ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنابر روایتی از شیخ طبرسی امروز مصادف با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است که باید مجالسی در خور شأن این روز برگزار شود.

وی در ادامه میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) را نیز تبریک گفت و افزود: در آستانه سال جدید میلادی هستیم که این مناسبت را به همه مسیحیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته و بلکه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته مردم از جای جای جهان اسلام در حال عزیمت به کربلای معلی به صورت پیاده هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند گروه‌های سلفی اقدامات تروریستی را شکل می‌دهند، اما این ترفندها و توطئه‌ها هرگز سد راه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) نمی‌شود.

خطیب جمعه ماهشهر با بیان اینکه کربلا یک حادثه نیست بلکه یک جریان بزرگ است، اظهار داشت: اربعین حسینی امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

غبیشاوی گفت: هنوز پس از گذشت 14 قرن این جریان همچنان تازه است و این موضوع باید برای جهانیان به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/72001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول