اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور عنوان کرد

ناسازگاری شرایط آمریکا برای لغو تحریم‌ها با فرهنگ ما

امام جمعه راور گفت: مقامات آمریکا می‌گویند، آغاز لغو تحریم‌ها شرایطی دارد که این شرایط همه خارج از توافق هسته‌ای با ایران است، اما این شرایط با فرهنگ، نظام و مبانی اعتقادی ما سازگار نیست.

ناسازگاری شرایط آمریکا برای لغو تحریم‌ها با فرهنگ ما

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این هفته راور اظهار داشت: همه باید در سایه تقوی واجبات و محرمات را بدانیم و به آنها عمل کنیم و از هر نوع حرام به جد اجتناب کنیم تا مورد لطف و عنایت خدا قرار گرفته و به وظیفه بندگی خود عمل کنیم.

وی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در زمینه اهمیت پرداخت خمس و زکات در جامعه ادامه داد: همه مسلمانان اعم از مسئول، غیر مسئول، زن و مرد، بازاری و غیر بازاری و همه کسانی که از قدرت مالی مطلوبی برخوردار هستند، باید حق خدا را بپردازند، زیرا خمس و زکات موجب زیادی مال و افزایش رزق و روزی می‌شود.

امام جمعه راور ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی بیان داشت: اربعین حسینی از روزهای بسیار مهم در تاریخ تشیع و نقطه عطف و تحول در جامعه دینی و اسلامی و منشأ تحولات عظیم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی به درس‌هایی که در اربعین حسینی، پیام‌های عاشورا و رسالت بسیار سنگینی که اهل بیت امام حسین (ع) در دوران اسارت داشتند، اشاره کرد و افزود: اگر این اسارت تحقق نمی‌پذیرفت، قیام عاشورا و حادثه عظیم و بزرگ دشت کربلا در همان جا باقی می‌ماند.

تویسرکانی به شب یلدا طولانی‌ترین شب سال اشاره کرد و افزود: همه باید در برگزاری این شب مراقب و مواظب باشیم ،زیرا هم دوران اسارت اهل بیت امام حسین (ع)است و هم در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و باید محافل به گونه‌ای باشد که در آن گناه نباشد و خوب برگزار شود.

وی به روز سوم دی ماه روز ثبت احوال اشاره و بیان کرد:  آمار کاهش موالید و افزایش طلاق در راور نگران کننده است و جوانان در هنگام ازدواج به هم کفو بودن توجه داشته و بر اساس تعالیم عالی اسلام عمل کرده و از مهریه‌های سنگین اجتناب کنند.

امام جمعه راور خاطر نشان کرد: تحریم‌ها علیه ایران نقض آشکار توافق ژنو بود، زیرا در توافقنامه ژنو ذکر شده بود که 1+5 حق تصویب تحریم جدید تا شش ماه آینده را ندارد، لیکن بعد از گذشت چند روز از این توافقنامه تحریم‌های جدید آغاز شد.

تویسرکانی ابراز داشت: مقامات آمریکا می‌گویند، آغاز لغو تحریم‌ها شرایطی دارد که این شرایط همه خارج از توافق هسته‌ای با ایران است، حتی اعلام کرده‌اند یکی از شرایط دست برداشتن ایران از دشمنی با صهیونیسم است.

وی گفت: این شرایط با فرهنگ، نظام و مبانی اعتقادی ما سازگار نیست، زیرا ملت و مسئولان و تیم مذاکره کننده ما که مورد حمایت مقام معظم رهبری و مردم قرار گرفته بیدار و آگاه است و به مسائل توجه دارد و تا زمانی که این آگاهی، هوشیاری و بیداری و این استقامت و بیداری در برابر زیاده‌خواهی و زیاده‌خواری‌های مستکبران عالم توسط ملت ایران صورت می‌گیرد این ملت موفق است و به همه اهداف بلند و ارزشمند خود می‌رسد.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول