اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران:

تحریم‌ها به فرصتی برای صنعت نساجی تبدیل شد‌

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران گفت: با اعمال تحریم‌ها محصولات ایرانی جای محصولات چینی را گرفتند و خوشبختانه این تهدید به فرصت تبدیل شد.

تحریم‌ها به فرصتی برای صنعت نساجی تبدیل شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حاتم شاه‌کرمی بعداز ظهر امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 130 هزار نفر در استان اصفهان در صنعت نساجی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 65 درصد پارچه‌بافی کشور و 50 درصد تولید الیاف مصنوعی کشور در استان اصفهان انجام می‌شود ولی با توجه به ظرفیت‌های فراوان اصفهان در صنعت نساجی‌ راه‌های زیادی برای رفتن وجود دارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نساجی ایران بیان کرد: صنعت نساجی با مشکلات زیادی روبرو است، کمبود نقدینگی، مسائل ناشی از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین مشکلات این صنعت هستند.

وی با اشاره به عدم حمایت بانک‌ها و ندادن تسهیلات اعلام کرد: متأسفانه تسهیلات بانکی به خوبی در اختیار صنعت نساجی قرار نمی‌گیرد و باعث شده نساجی اصفهان از رونق خود بیفتد.

شاه‌کرمی اضافه کرد: با اعمال تحریم‌ها محصولات ایرانی جای محصولات چینی را گرفتند و خوشبختانه این تهدید به فرصت تبدیل شد.

وی گفت: از مجموع 8 هزار واحد صنعتی استان اصفهان، 2200 واحد مربوط به صنعت نساجی است.

در ادامه مراسم نعمت‌الله مردانی مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین واحدهای نساجی کشور در اصفهان مستقر بوده است و اصفهان سابقه زیادی در این صنعت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش افزوده نساجی در کشور 3 درصد است که این رقم می‌تواند بسیار بالاتر از این‌ها باشد.

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان صادرات صنعت نساجی کشور اعلام کرد: رقم صادرات نساجی کشور سالانه به 200 هزار تن می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 9700 واحد صنعتی با بیش از 283 هزار نفر اشتغال در کشور فعالیت می‌کنند که در صورت حمایت بیشتر از صنعت نساجی این ارقام بسیار بیشتر از این خواهد بود.

انتهای پیام/63028/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول