اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کارآفرینان سازمان پژوهش کشور:

سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر از عوامل مهم توسعه است

مدیرکل گروه کارآفرینان سازمان پژوهش علم و صنعت کشور گفت: تشخیص درست اولویت‌بندی پروژه‌ها، ایجاد نهادها و صندوق‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر از جمله مهم‌ترین عوامل در توسعه کشور است.

سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر از عوامل مهم توسعه است

ژاله مجیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: سازمان علم و صنعت کشور با داشتن 40 واحد فن‌آور در مرکز رشد در حوزه کارآفرینی وظیفه حمایتی را ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: ثبت اختراعات، توانمندسازی نخبگان، صدور مجوزهای لازم و تایید علمی اختراعات و جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق به کشور از اقدامات اساسی سازمان علم و صنعت است.

به گفته مدیرکل گروه کارآفرینان سازمان پژوهش علم و صنعت کشور، تشویق مخترعان در قالب برگزاری جشنواره‌های خوارزمی و استقرار واحدهای فن‌آور در مراکز رشد از فعالیت‌های مهم این سازمان به‌شمار می‌رود.

مجیب خاطرنشان کرد: در توسعه فن‌آوری کشور تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در خصوص دادن مجوزهای لازم برای ورود کالاهای جدید به کشور نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مشخص کردن استراتژی‌های توسعه صنعتی در کشور پراهمیت است، افزود: تشخیص درست اولویت‌بندی پروژه‌ها، ایجاد نهادها و صندوق‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر از جمله مهم‌ترین عوامل در توسعه کشور است.

این مسئول اذعان داشت: بهترین معیار برای انتخاب یک طرح در جشنواره طرحی است که بتواند بازار فروش خود را پیش‌بینی کرده و ساختاری حقوقی با قابلیت تجاری شدن داشته باشد.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول