اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه دانشگاهیان قروه عنوان شد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قروه گام نخست توسعه

در نشست کارگروه دانشگاهیان قروه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قروه، گامی بزرگ برای تحول اقتصادی و توسعه‌ای در کردستان عنوان شد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قروه گام نخست توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، دبیر کارگروه دانشگاهیان قروه شامگاه پنج‌شنبه در این نشست دغدغه جامعه دانشگاهی قروه را ارتقای شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم منطقه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مطلوب دانشگاه در این راستا نباید نادیده گرفته شود.

ناصر شکری اشتغال فارغ‌التحصیلان و نخبگان فرهیخته را یادآور شد و افزود: ماندن این خواسته در حد شعار و عملی نشدن آن در حقیقت کمک به عدم توسعه یافتگی است.

وی خواستار انتقال فکر و اندیشه نخبگان شهرستان، به تصمیم‌گیری‌های استانی شد و اظهار داشت: انگیزه نخبگان و تجلیل از آنان، با عملی‌شدن ایده‌های آنان تحقق می‌پذیرد.

رییس مرکز جامع آموزش علمی کاربردی قروه با انتقاد از عدم توجه به نخبگان و کارآفرینان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در کشور، گفت: کاهش موانع کارآفرینی و نخبه‌پروری باید در اولویت امور قرار گیرد.

یکی دیگر از اعضای این کارگروه نیز مهم‌ترین نیازهای شهرستان قروه را ایجاد پژوهشگاه، کانون هماهنگی صنعت و معدن و منطقه ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: شهرستان قروه از مزیت‌های بسیاری برای اجرایی‌شدن این طرح‌ها داراست.

امیر محمدی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب به دلیل قرارگرفتن در شاهراه مرکز به غرب کشور، همجواری با 4 استان، دارا بودن دشت‌های هموار و مسطح، وجود بزرگراه، معادن غنی سنگ و طلا، منابع کشاورزی مرغوب و دسترسی به بازارهای مصرف متعدد  در داخل کشور و خارج از آن به ویژه در مرز عراق از جمله این مزیت‌ها است.

وی دیگر عوامل موثر در این راستا را وجود امنیت پایدار، سرمایه پایدار، محیط زیست پایدار و توسعه پایدار برشمرد و گفت: نیروی انسانی خلاق و توانمند در کنار مدیران اجرایی دلسوز و مراکز دانشگاهی و مهاجرپذیر بودن منطقه، مزیدی بر دلایل ذکر شده است.

به گفته عضو هیئت علمی موسسه صنعتی ایران مهر قروه، این مزیت‌ها قابلیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قروه را تبیین می‌کند.

انتهای پیام/79009/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول