اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب قبل از خطبه‌های نماز در اردبیل:

فتنه‌گران از سوراخ‌های خود بیرون آمدند و ادعای منصب دارند

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل گفت: فتنه‌گران سال 88 که در حق این ملت ظلم کرده و آبروی نظام را زیر سئوال بردند امروز با وقاحت تمام از سوراخ‌های خود بیرون خزیده و دنبال مناصب و جایگاه هستند.

فتنه‌گران از سوراخ‌های خود بیرون آمدند و ادعای منصب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین نوری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این فتنه‌گران که در سال 88 با ادعای واهی خود عظمت و اقتدار نظام را زیر سئوال برده و در حق این ملت جفا کردند امروز به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا کشورمان را جولانگاه تفکر و اندیشه خودشان کنند که دولت جدید باید مراقب این فرصت‌طلبان باشد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری از انسان‌های منافق صفت و فتنه‌گر برای رسیدن به یک جایگاه و منصبی دندان تیز کردند در حالی که همه ملت به ماهیت آنها آگاه هستند و اجازه نمی‌دهند حرکت آنها زمینه یک نابسامانی دیگری را به وجود آورد.

نوری در ادامه سخنان خود با برشمردن برجستگی های انسان خدا فراموش خاطر نشان کرد: یکی از برجستگی‌های چنین انسان‌هایی بی‌توجهی به قرآن و احکام آن است در حالی که ذات و مبنای حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا توجه به همین اصالت و ارزش‌های قرآنی است.

این مسئول نشان دیگر انسان و جامعه خدا فراموش را بی‌توجهی به نماز اول وقت و کم رنگ کردن این عبادت برتر الهی دانست و اضافه کرد:‌ جامعه‌ای که در آن افراد نماز را فراموش کند قطعاً فساد و تباهی آن جامعه را فرا می‌گیرد و دیگر نمی‌توان حدود و ثغور اسلامی را رعایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این خطیب توانا بیان کرد:‌ امام حسین (ع) جنگ را به خاطر نماز تعطیل کرد اما برخی از ما عزاداران حسینی حاضر نیستیم به خاطر ارج و قرب نماز عزاداری‌هایمان را تعطیل کنیم که چنین رفتار متناقض نشان از بی‌توجهی به حدود اسلامی است.

وی دیگر شاخصه جامعه خدا فراموش را بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به گناه و رجس در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: اگر به اصل قیام عاشورا توجه کنیم یکی از ارکان آن در کنار نماز و برپا کردن حدود الهی امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این اصل فراموش شود جامعه را آلودگی‌ها و گناه فرا می‌گیرد و امکان خارج شدن از آن وجود ندارد.

نوری اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک کار عبادی و مسئولیت‌پذیر در قبال تک تک افراد جامعه یادآور شد و گفت: بزرگترین صیانت یک جامعه از نابسامانی‌ها، گناه و آلودگی آن است که همه افراد جامعه نسبت به این فریضه حساس باشند و حس‌گرهای جامعه انحراف و نابودی را نشان دهند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حضرت زینب (س) ‌به عنوان پرچمدار و پیام‌رسان قیام امام حسین (ع) نسبت به این اصل آن قدر غیرت و شجاعت داشت که خطاب به یزید گفت نباید به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) به دید نامحرم نگریسته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه عدم حق‌پذیری را دیگر شاخصه و بارزه انسان خدا فراموش توصیف کرد و اظهار داشت:‌ اگر در جامعه بشری حق و حقیقت به عنوان اصل رکین مورد بی‌توجهی قرار گیرد حوادث خونبار و تأسف‌باری را به مانند اهانت به پیکر مطرح امام حسین (ع) می‌بینیم که شمر و امثال او سعی می‌کنند به این پیکر مطهر اهانت کنند چرا که آنها حق و حقیقت را فراموش کردند.

نوری فرا رسیدن اربعین حسینی را به شیعیان و عزاداران حسینی تسلیت گفت و ضرورت برپا شدن محافل و مجالس عزاداری را در این روز بسیار مهم و ضروری خواند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول