اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

معلمان پرسشگری را در مدارس نهادینه کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران تاکید کرد: معلمان پرسشگری را در مدارس نهادینه کنند.

معلمان پرسشگری را در مدارس نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، محمدعلی امیری صبح امروز در گردهمایی مدیران و معاونان مدارس این شهرستان با اشاره به هفته پژوهش، پرسشگری و پژوهش را بخشی از فطرت انسان دانست و افزود: پژوهشگری مقدمه شناخت است و معلمان باید پرسشگری و پژوهشگری را در مدارس نهادینه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در بیان روش‎های صحیح تدریس افزود: معلم کسی است که دانش‎آموز را با انبوهی از سئوال از کلاس درس خارج کند نه اینکه آنان را با حجم زیادی از پاسخ‌ها بدرقه کند.

امیری افزود: انسان موجود پیچیده‎ای است و به دلیل همین پیچیدگی دنیای پیچیده‎ای نیز دارد و در چنین شرایطی وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش‎آموزان برای زندگی در این دنیای پیچیده است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین تاکید کرد: مدیران باید با تسلط بر محتوای سند تحول برای نهادینه شدن فلسفه جدید تعلیم و تربیت در مدارس بکوشند.

این مسئول گفت: برای ایجاد تحول و پاسخگویی به نیازهای جامعه باید به پژوهش توجه ویژه‎ای داشته باشیم.

امیری همچنین خاطرنشان کرد: باید با ایجاد صمیمیت نشاط و پویایی در مدارس و با توسعه خردمندی و اندیشه ورزی در میان دانش‎آموزان به دنبال مدرسه مطلوب باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در پایان با اشاره به تحولات ایجاد شده در آموزش و پرورش میاندرود از مدیر آموزش و پرورش و فرهنگیان این شهرستان به دلیل رشد فضای آموزش و پرورش شهرستان میاندرود قدردانی کرد.

انتهای پیام/86021/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول