اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ادعای معاون وزیر آموزش و پرورش:

دوران آمارهای کاذب در آموزش و پرورش تمام شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دوران آمارهای کاذب در آموزش و پرورش تمام شد.

دوران آمارهای کاذب در آموزش و پرورش تمام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش و پرورش خوزستان که در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، اظهار داشت: کار در آموزش و پرورش بسیار دشوار است و جز عاشقان، افراد دیگری در این عرصه وارد نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر و تحولات در دولت تدبیر و امید، عقلانی و مدبرانه است، افزود: تغییر و تحولات به معنی ناکارآمدی گذشتگان نبوده بلکه به هر حال اتفاقی روی داده و دولت تغییر پیدا کرده است و مردم نیز انتظار تغییر و تحول را دارند.

* به جای برخوردهای چکشی با افراد بازنشسته، اجازه ورود به میدان را به آنها دهیم

کفاش با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، بر تکریم مقام معلم تأکید کرد و گفت: همواره باید شایستگی و توانمندی معلمان را مورد توجه قرار داد و با متانت و ادب با آنها برخورد کرد.

وی ادامه داد: معلمان بازنشسته انتظار ورود به سیستم اجرایی را ندارند اما می‌خواهند که حرف آنها در اتاق‌های فکر و اندیشه شنیده شود و تجارب طول خدمت آنها مورد استفاده قرار گیرد و بهتر است به جای برخوردهای چکشی و حذفی با افراد بازنشسته و با تجربه، اجازه ورود به میدان را به آنها بدهیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش محل رفت و آمد معلم و گوش کردن به حرف‌های وی است، افزود: اداره کل آموزش و پرورش محل انسان‌های کوچک و کوته‌بین نیست بلکه افراد بزرگ باید به کار گرفته شوند و رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش نکته‌ای بسیار مهم است خاطر نشان کرد: از این به بعد ما از شما آمار نمی‌خواهیم تا به خاطر رقابت کاذب، دو تا صفر جلوی اعداد و ارقام بگذارید بلکه کیفیت کار مهم است و دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است.

* یک مدرسه قرآنی معتقد به نظام بهتر از ۵۰۰ تابلوی دارالقرآن است

کفاش با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید کیفیت بخشی است افزود: داشتن یک مدرسه قرآنی که یک قاری معتقد به نظام را تربیت کند بهتر از 500 تابلوی دارالقرآن است.

وی، معاونت پرورشی را متولی مدیریت فعالیت‌های پرورشی عنوان کرد و ادامه داد: اسلام، دین و تربیت باید در بدنه آموزش و پرورش باشد؛ پرورش در دولت تدبیر و امید به این معناست که یک جریان تربیتی را در کشور ایجاد کند؛ دست مشارکت به سمت پزشکان و مشاوران متخصص دراز کند تا برای بهداشت و درمان دانش‌آموزان، ما را یاری کنند.

کفاش در پایان خاطر نشان کرد: مشارکت اولیا و مربیان مدارس تنها جمع کردن پول نیست، ما سطح مشارکت را پایین گرفته‌ایم و ضعیف تعریف کرده‌ایم.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات رحمان فلاحی مدیر‌کل سابق آموزش و پرورش استان قدردانی شد و محمد تقی زاده به سمت مدیرکل جدید خوزستان معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول