اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعةالزهرا:

شهادت حضرت رقیه مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد و حضرت زینب بود

عضو هیئت علمی جامعةالزهرا گفت: شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد پایه‌های حکومت بنی‌امیه به لرزه درآید که این امر مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود.

شهادت حضرت رقیه مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد و حضرت زینب بود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: در اوایل ماه صفر ورود کاروان به شام اتفاق افتاد که بیشتر مصیبت‌ها و آزارها نیز مربوط به این دوره است.

وی با بیان اینکه اوج آزار و اذیت حکومت بنی‌امیه اوایل ماه صفر و هنگام ورود کاروان به شام روی داد، گفت: شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان آیه و نشانه‌ای است که پیام‌رسانی، صبر و مقاومت اهل بیت (ع) در دوران اسارت ثمرات خود را خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا عنوان داشت: در زمان ورود کاروان اسرا به شام، گریه‌ها و ناله‌های دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) فضا را به حدی دگرگون کرد که حتی نگهبانان هم متاثر شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد پایه‌های حکومت بنی امیه به لرزه درآید که این امر مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود.

ظهیری عنوان داشت: اکنون مزار این نازدانه اباعبدالله (ع) برای همیشه زیارتگاه و محل تجمع عاشقان است و پیام مظلومیت اهل بیت (ع) را منتقل می‌کند.

وی یادآور شد: حضرت رقیه (س) در آن دوران، سن پایینی داشت ولی شدت شقاوت دشمن و آسیب‌رسانی به او علامت سوالی در ذهن‌ها ایجاد کرد که خود سبب واقع‌نگری و روایتگری در جامعه می‌شد.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا خاطرنشان کرد: همه‌ی کسانی که بر سر مزار این دختر امام حسین (ع) می‌آمدند از حکومت بنی‌امیه و غاصبان ولایت و امامت انزجار پیدا می‌‌کردند و به این وسیله حقانیت امامت اثبات می‌شد.

وی عنوان داشت: اختلافاتی که در زمینه حضرت رقیه (س) وجود دارد بیشتر در زمینه سن و مشخصات ایشان است ولی در اصل واقعه، اختلاف چندانی وجود ندارد.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول