اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایانی لیگ برتر هندبال بانوان ایران/

شهرداری سنندج در کوره ذو‌ب‌آهن/ دو تیم برای بقا می‌جنگند

سوت پایان مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان ایران، جمعه و پس از برگزاری سه دیدار سرنوشت‌ساز به صدا درخواهد آمد.

شهرداری سنندج در کوره ذو‌ب‌آهن/ دو تیم برای بقا می‌جنگند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جدال 6 تیم حاضر در لیگ برتر هندبال بانوان کشور، سرانجام به ایستگاه پایانی خود رسید و با برگزاری رقابت‌های روز جمعه، تکلیف نمایندگان ایران در آسیا و سقوط‌کنندگان به لیگ یک مشخص خواهد شد.

این مسابقات به صورت همزمان از ساعت 10 صبح روز جمعه برگزار می‌شود و به طور قطع می‌توان مهم‌ترین رقابت این هفته را در شهر سنندج نظاره‌گر بود.

جایی که شهرداری این شهر به عنوان نماینده استان کردستان که با 12‌ امتیاز در مکان دوم جدول ایستاده است در زمین خود پذیرای ذوب‌اهن اصفهانی خواهد بود که با دو امتیاز کمتر دو پله پایین‌تر قرار دارد.

این بازی به نوعی حکم مرگ و زندگی برای دو تیم خواهد داشت چراکه قرار است نائب قهرمان این فصل همراه با ثامن‌الحجج سبزوار که قهرمانی خود را تثبیت کرده است در جام باشگاه‌های آسیای فصل آینده حاضر باشد.

شهرداری سنندج که از 9 بازی قبلی خود 6 پیروزی و 3 باخت به دست آورده است حتی با کسب تساوی و یک امتیاز دیگر این عنوان را برای خود حتمی خواهد کرد.

اما تیم اصفهانی که در بازی رفت در زمین خود متحمل شکست سنگین برابر شهرداری شد قصد دارد در بازی برگشت علاوه بر جبران آن نتیجه، سکوی دوم را نیز از چنگ نماینده کردستان درآورد.

با این وجود حساسیت این هفته به همین جا ختم نمی‌شود چراکه در یکی دیگر از مسابقات ثامن‌الحجج تهران، دیگر تیم 10 امتیازی جدول در پایتخت از بام مشهد پذیرایی می‌کند.

در صورتی که ثامن تهران این بازی را با برد پرگل پشت سر بگذارد و ذوب‌آهن نیز با نتیجه‌ای نزدیک شهرداری را مغلوب کند، آنگاه این تیم تهرانی خواهد بود که در کمال ناباوری نائب قهرمان فصل می‌شود.

ثامن تهران تیم سوم جدول از آن رو هنوز به کسب این جایگاه امیدوار است که در حال حاضر نسبت به دو تیم شهرداری و ذوب‌آهن تفاضل گل بهتری دارد و همین موجب می‌شود یاران این تیم در بازی جمعه با انگیزه به میدان بروند.

البته نباید در این میان از جدال قعرنشین‌های لیگ نیز غافل بود، جایی که دو تیم بام مشهد با 3 و شهید چمران لارستان با 2 امتیاز به دنبال بقاء در لیگ برتر هستند.

بام مشهد که کار دشواری برابر ثامن‌الحجج تهران برای کسب امتیاز در پیش دارد امیدوار است ثامن سبزوار قهرمان زودهنگام و 17 امتیازی لیگ در برابر لارستانی‌ها بازی جوانمردانه‌ای از خود به نمایش بگذارد تا در صورت باخت احتمالی همچنان در لیگ برتر ماندگار باشد.

از طرف دیگر هم بازیکنان چمران لارستان در پی آن هستند با استفاده از بی‌انگیزگی احتمالی سبزواری‌ها دست به کار بزرگی بزنند و با غلبه بر این تیم و شکست محتمل بام، خود را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهند.

به گزارش فارس، نکته عجیب در مسابقات این فصل این است که مشخص نیست چند تیم از این رقابت‌ها به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد!

در رقابت‌های فصل گذشته که با شرکت 8 تیم برگزار شد، دو تیم به دسته یک سقوط کردند، اما با توجه به انصراف دو تیم در رقابت‌های امسال و برگزاری لیگ با حضور 6 تیم، هنوز فدراسیون در خصوص تعداد تیم‌های سقوط‌کننده اظهارنظری نکرده است.

به هر حال سقوط یکی از دو تیم فانوس به دست جدول یعنی لارستان و بام مشهد قطعی است و باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون رأی به سقوط تیم دومی از لیگ برتر به لیک دسته یک نیز خواهد داد یا خیر؟

انتهای پیام/79012‌/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول