اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

تنها با امکانات دولتی نمی‎توان به مقابله با بحران‎ رفت

استاندار گلستان گفت: تنها با امکانات دولتی نمی‎توان به مقابله با بحران‎ رفت.

تنها با امکانات دولتی نمی‎توان به مقابله با بحران‎ رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: تلقی اصل غافلگیری از بحران، سیما و چهره مناسبی ندارد و باید با اصل پیشگیری این غافلگیری را تغییر ماهیت داد.

وی ادامه داد: در افعال این مدیریت که از ادبیات کاری خاصی بهره می‎برد، برنامه‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جایگاه خاص و حساسی برخوردار است.

صادقلو یادآور شد: طراحی یک اتاق فکر متشکل از افراد فرهیخته، باتجربه و صاحب نظر می‎تواند در تدوین برنامه‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه مدیریت بحران استان موثر باشد.

وی با اشاره به طراحی «طرح جامع مدیریت بحران» استان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران در استان نیازمند طرح جامعی است که در آن همه ابعاد مرتبط با این موضوع اعم از انواع حوادث قهری و طبیعی استان و نوع مواجهه با آن باید لحاظ شود.

تاکید بر تدوین طرح جامع مدیریت بحران

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: مدیریت بحران استان باید با احصای وضعیت موجود و حوادث قهری، امکانات استان را ارزیابی کند و سپس با برنامه به سراغ پیشگیری و زدودن اصل غافلگیری برود.

صادقلو اضافه کرد: در تدوین طرح جامع مدیریت بحران استان باید مشخص شود که در چه نقاطی دچار بحران می‎شویم و سپس ضمن پیش‎بینی، اعتقاد داشته باشیم که بسیاری از شرایط به شکل بالقوه بحران نیست، بلکه حتی قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد: در دسته‎بندی موضوعات استانی نیز، سیل یک موضوع برجسته است و البته زلزله نیز می‎تواند به عنوان یکی موضوع مهم، در عرصه پیشگیری مدنظر قرار گیرد.

هفتمین استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به مردم حق بدهید که بپرسند، با وجود آن که یک بار در حادثه سیل غافلگیر شدیم، چرا این وضعیت دوباره تکرار می‎شود.

تنها با امکانات دولتی نمی‎توان به مقابله با بحران‎های احتمالی رفت

صادقلو با اشاره به فرسودگی تجهیزات و ماشین‎آلات مرتبط با بحران در استان اذعان داشت: واقعیت این است که نمی‌توان تنها با امکانات دولتی به استقبال حوادث احتمالی رفت هرچند این موضوع وظیفه ما را ساقط نمی‎کند و باید با تدبیری مناسب از توانمندی بخش خصوصی و غیر دولتی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه‎های اجرایی و عملیاتی بسیاری از مشکلات فعلی را می‎توانند با همگرایی و ظرفیت نرم‎افزاری حل کنند و نباید کاری کنند که در نتیجه‌گیری به ناکارآمدی متهم شوند.

شهرداری‎های مجاور به یکدیگر کمک کنند

صادقلو در ادامه با اشاره به ضعف اعتباری و امکانات شهرداری کوچک در استان از شهرداری‎های مجاور همدیگر خواست تا با همنوایی و همگرایی مشکلات یکدیگر را برطرف سازند.

وی توسعه را یک فرآیند متکی بر همت جمعی قلمداد کرد و ادامه داد: نه تنها دستگاه‌های اجرایی استان بلکه تک تک مردم این گستره سبز و زیبا اما توسعه‌نیافته باید در این فرآیند سهیم شده تا بتواند از سایه محرومیت خارج شود.

انتهای پیام/83002/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول