اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی مازندران:

ارتباط صنعت، دانشگاه و مجلس باید به هم گره بخورد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت: ارتباط صنعت، دانشگاه و مجلس باید به هم گره بخورد.

ارتباط صنعت، دانشگاه و مجلس باید به هم گره بخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه امشب در آیین گشایش دومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در محل شرکت پیشرانه، اظهار داشت: تا سال‌های گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت سنتی اداره می‌شدند و امروز به برکت دانشگاه، پژوهش‌های فنی وارد واحدهای تولیدی شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های 57 تا 68 کشور ما درگیر ناملایمات بود و اساتید ما از دهه 70 پژوهش را شروع کردند و امروز در راه خوبی قرار داریم و فکر ایرانی در ردیف برتر قرار دارد.

عشریه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مازندران با تمام ظرفیت‌ها درباره ارتباط صنعت و دانشگاه ورود پیدا می‌کند، افزود: ناپایداری تجارت ما در کشورهای منطقه به دلیل این است که دانش را کمتر در تجارت لحاظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز صنعت و تجارت به کمک مجلس نیاز دارد، تصریح کرد: تبصره 16 قانون بودجه سال 92 برای واحدهای تولیدی و صنعتی،کارساز نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تعطیل بودن حدود 70 درصدی واحدهای صنعتی و تولیدی در مازندران، اذعان داشت: ارتباط صنعت، دانشگاه و مجلس باید به هم گره بخورد.

* دانشگاه آموزه کاربردی ندارد

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در بخش دیگری از این مراسم، گفت: امروز دانشگاه آموزه کاربردی ندارد.

داریوش هندویی با بیان اینکه با ارائه چند مقاله مدرک دکترا دریافت می‌کنند، تصریح کرد: کسی باید در دانشگاه علمی کاربردی مسئولیت بگیرد که خاک کارگاه خورده باشد و مدرک‌گرا نباشد و به نتیجه فکر کند.

وی اضافه کرد: قرار بود خروجی دانشگاه علمی کاربردی خروجی قابل قبولی برای صنعت باشد؛ در غیراینصورت این همه دانشگاه صنعتی داشتیم و نیازی به تأسیس این دانشگاه نبود.

هندویی در پایان متذکر شد: دانشگاه علمی کاربردی توسط نیروهای آکادمیک مصادره شده است.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول