اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری در مجلس:

مهارت‌آموزی از ضرورت‌های جامعه تولیدی کشور است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس به اینکه مهارت‌آموزی مهم‌تر از ایجاد شغل است، گفت: مهارت‌آموزی از ضرورت‌های جامعه تولیدی کشور است.

مهارت‌آموزی از ضرورت‌های جامعه تولیدی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید رمضان شجاعی‌کیاسری عصر امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در محل شرکت پیشرانه، اظهار داشت: تاسیس دانشگاه علمی‌کاربردی، نگاه جدید و نوینی برای پیوسته کردن مسائل و موضوعات تئوری و نظری علمی و تبدیل آن به رشته‌های کاربردی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه علم در جایگاه خود، مقوله‌ای نظری است، ادامه داد: تبدیل علم به مسائل کاربردی نیاز بشر، ضرورت است و دانشگاه علمی‌کاربردی به این منظور تاسیس شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسترسازی این مسیر بر عهده دانشگاه علمی‌کاربردی است، گفت: برای تبدیل علم به مهارت باید از بهترین فناوری‌های نوین استفاده کند و در اختیار مجامع کار، کارگری و واحدهای تولیدی قرار دهد.

شجاعی با بیان اینکه امروز جامعه کارگری نیازمند تبدیل علم به مهارت است، افزود: کارگر باید مجهز به آخرین مهارت‌های علمی باشد و بتواند از تجهیزاتی که در اختیار دارد به نحو مطلوب استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی مهم‌تر از ایجاد شغل است، تصریح کرد: مهارت‌آموزی از ضرورت‌های جامعه تولیدی کشور است.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها مسائل عمده تئوری و نظری را به به دانشجو ارائه کرده و انبوه دانش‌آموختگان را تحویل می‌دهند، یادآور شد: این خروجی دانشگاه که بتواند چرخه اقتصادی کشور را بچرخاند باید نیروی عملگرا باشد.

وی با اشاره به سرعت زیاد نوین شدن فناوری‌ها در جهان امروز، اظهار داشت: سرعت این فناوری‌ها به اندازه‌ای زیاد است که تا بخواهیم به این فناوری‌ها مجهز شویم، فناوری نوین دیگری به بازار می‌آید.

شجاعی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با دنیا مقابله کنیم باید مجهز به سیستم فناوری نوین باشیم.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر کیفی کردن کالا است، گفت: می‌توانیم با جامعه جهانی در کیفیت کالا رقابت کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه هنوز فناوری تبدیل مرکبات به کنسانتره را در مازندران نداریم، اظهار داشت: مرکبات ما در حالی در پای درخت‌ها ریخته شده  و از بین می‌رود که کشورهای حاشیه دریای مازندران، مشتری آن هستند.

وی با بیان اینکه بازرگانی نیاز به فرهنگ دارد، تصریح کرد: فرهنگ توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه علوم را در عرصه‌های مختلف به فرهنگ عام‌پسند و نیاز و ضرورت‌های جامعه تبدیل کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه دنیا جهشی حرکت می‌کند، گفت: امروز نمی‌توان دنیا را به شکل سنتی اداره کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه‌های علمی و سیاسی باید جلوه‌گری کرد، افزود: امروز جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی، جلوه‌گری می‌کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات پنجاه ـ پنجاه است، تصریح کرد: این گونه نیست که تصور کنیم ما برنده هستیم و آنها بازنده، بخشی را هم ما بازنده هستیم و آنها برنده.

شجاعی با اشاره به اینکه هر دو طرف برای برد صد درصد پای میز مذاکره می‌روند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم امتیاز بگیریم باید  امتیاز بدهیم، افراط و تفریط را در این زمینه نمی‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌الملل، مذاکرات دو رو دارد.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول