اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در نشست با اعضای شورای شهر‌ و شهردار سرعین:

جمعیت شناور سرعین در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

استاندار اردبیل گفت: جمعیت شناور سرعین در فصول مختلف شهر باید در تخصیص اعتبارات استانی برای این شهرستان مدنظر و ملاک کار قرار گیرد.

جمعیت شناور سرعین در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار سرعین که با همراهی فرماندار و امام جمعه این شهرستان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ورود میلیون‌ها مسافر به سرعین در طول سال و ارائه خدمات مطلوب به این مسافران و گردشگران باید در توزیع اعتبارات با نگاهی فرامنطقه‌ای و حتی فراملی سرعین را مدنظر و ملاک کار قرار دهیم تا بتوانیم توسعه همه‌جانبه این شهر را در پذیرایی از گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال شاهد باشیم.

وی یادآور شد: گردشگری به عنوان یکی از قابلیت‌های عظیم و ترقی استان اردبیل می‌تواند به کمک تحول اقتصادی این استان بیاید چرا که ما جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌توانیم درآمدهای کلان را از توسعه زیرساخت‌های سرعین به دست آوریم که بیش از هر زمان دیگر می‌تواند این کار به توسعه همه‌جانبه استان و افزایش سرانه درآمدی کمک کند.

استاندار اردبیل با اشاره به پایین بودن سرانه‌ درآمدی این استان در قیاس با کشور حتی تا رقم نصف درآمد ملی افزود: اگر تولید ثروت و افزایش ارزش‌افزوده و بهره‌وری را در استان اردبیل شاهد باشیم بهتر می‌توانیم دیدگاه‌های خودمان را در این حوزه به بخش‌های مختلف تسری داده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

خدابخش شورای شهر و مجموعه خدمتگزاران این شهر توریستی را یک ظرفیت مشارکتی و کارهای جمعی مثبت و رو به جلو توصیف کرد و گفت: ما تاکیدمان بر همدلی و وفاق در کارهای جمعی و حرکت‌های گروهی است چرا که می‌توان از این مسیر نتایج و ثمرات مفیدی را به دست آورد.

این مسئول تصریح کرد: سرعین از ظرفیت خوبی در بخش گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه همه‌جانبه برخوردار است که این توان و ظرفیت را باید قدر دانست.

رئیس شورای اداری استان ضرورت بازنگری در طرح جامع سرعین و توسعه فیزیکی محدوده شهر سرعین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید اعضای شورای شهر و شهرداری با نگاه افق توسعه 20 ساله طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را ارائه کنند تا بتوانیم در بلند مدت تامین نیازمندی‌های شهر سرعین را مدنظر و ملاک کار قرار دهیم.

خدابخش ابراز داشت: نگاه بسته و کوتاه مدت در توسعه شهر سرعین خیانت به ظرفیت‌های عظیم گردشگری این شهر است که با اجتناب از نگاه کوتاه مدت می‌توان حرکت‌های موثر و تاثیرگذار را رقم زد.

وی ادامه داد: ما در تخصیص و توزیع اعتبارات از سال آینده جمعیت شناور سرعین را ملاک و مدنظر قرار می‌دهیم و در کنار آن امیدواریم با همدلی اعضای شورای شهر، شهردار پرتلاش، فرمانداری و دیگر دلسوزان این شهر سرعین در یک برنامه میان مدت بتواند جایگاه حقیقی خود را بازیابد.

‌در این جلسه شهردار سرعین در سخنانی از برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در توسعه و عمران شهری خبر داد و اظهار داشت: ما با همکاری اعضای شورای شهر برخی اقدامات اساسی را نظیر احداث و تکمیل کمربندی سرعین، جمع‌آوری آب‌های سطحی، حل مشکلات گره کور ترافیکی در هسته مرکزی سرعین و ساماندهی چادرهای حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها با احداث کمپینگی در مسیری بیله‌درق برطرف کردیم و در دستور کار قرار دادیم تا در فرصت باقیمانده برای فصل گردشگری بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

رضا زنده دل تصریح کرد: بهمن ماه امسال جشنواره زمستانی در سرعین با تولیت شهرداری و شورای شهر سرعین برگزار می‌شود که انتظار می‌رود این جشنواره فرصتی را برای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم آورد تا بتوانیم درآمدزایی و ثروت عمومی شهر را افزایش دهیم.

وی از استاندار اردبیل خواست تا با تامین بخشی از منابع اعتباری در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سرعین این مجموعه را که در عرصه خدمات‌رسانی پروژه‌های عظیم را در دستور کار قرار داده یاری کرده و آنها را کمک کند.

انتهای پیام/62007/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول