اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زنجانرود خواستار شد

لزوم اجرای طرح جامع بیمه روستایی در زنجانرود

بخشدار زنجانرود گفت: اجرای طرح جامع بیمه روستایی یکی از مسائل مهم در بخشداری زنجانرود است.

لزوم اجرای طرح جامع بیمه روستایی در زنجانرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی پاک‌منش پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای اداری و دهیاران بخش زنجانرود به نزدیک شدن حماسه 9 دی و دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه 9 دی برگ زرینی در کارنامه ملت ایران است.

وی تصریح کرد: در حماسه 9 دی مردم ولایتمدار ایران به جهانیان ثابت کردند که ملت ایران همیشه و در همه حال پشتیبان ولایت بوده و از مقام شامخ ولایت حمایت می‌کند.

بخشدار زنجانرود به اهمیت دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران با جانفشانی و از خود گذشتگی ملت شریف ایران به ثمر نشسته و با گرامیداشت دهه مبارک فجر یاد و خاطره شهدای انقلاب زنده نگه داشته می‌شود.

این مسئول بر لزوم برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌ها در این ایام اشاره کرد و گفت: با برگزاری این برنامه‌ها راه و هدف شهدای انقلاب تا ابد ادامه می‌یابد.

پاک‌منش در ادامه به وضعیت بارندگی قابل توجه در استان به ویژه بخش زنجانرود اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به بارندگی‌های قابل توجه در منطقه و به ویژه در بخش شاهد بروز برخی مشکلات در زمینه مسدود شدن راه‌های روستایی و یا تاخیر در تامین سوخت زمستانی برای اهالی روستاها هستیم.

وی اضافه کرد: امید است با همکاری اداره راه و شهرسازی و ارگان‌های ذیربط این مشکلات به حداقل برسد.

بخشدار زنجانرود با اشاره به وضعیت بارش‌ها طی روزهای اخیر و در پی آن امکان بروز برخی حوادث غیر مترقبه معرفی و اجرای طرح جامع بیمه روستایی را امری مهم دانست و ادامه داد: این نکته در شرایط کنونی حائز اهمیت است و مردم باید بدانند که گر چه در سال‌های گذشته دولت اعتباراتی را برای کمک به خسارت‌دیدگان در مواجه با حوادث غیر مترقبه تخصیص می‌داد اما هم‌اکنون به هیچ عنوان دولت اعتباری را برای کمک بلاعوض در مواجه با حوادث غیر مترقبه در نظر نگرفته و خدمات‌رسانی فقط در قالب اجرای طرح بیمه روستایی امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح هم‌اکنون در اکثریت روستاهای بخش در حال اجراست، گفت: دهیاران موظفند هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح جامع را در روستا انجام دهند و بستر را برای حضور نماینده بیمه ایران در محل روستا مهیا کنند.

پاک منش در ادامه به ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده بخش اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه بخشداری اقدام سریع و اخطار به این افراد است و در صورت عدم همکاری این افراد، بخشداری اقدام به تخریب خواهد کرد.

بخشدار زنجانرود از دیگر مواردی که در این جلسه به آن اشاره کرد خریداری شش دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای تعاونی دهیاران و دهیاری‌های بخش زنجانرود بود و هدف از آن را ارائه خدمات عمرانی و بهداشتی به روستاهای بخش زنجانرود اعلام کرد.

این مسئول با بیان این خبر خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از ماشین‌آلات دهیاری‌ها و مدیریت متمرکز با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همه ماشین‌آلات دهیاری‌های بخش در اختیار شرکت تعاونی دهیاران بخش زنجانرود قرار خواهد گرفت.

پاک‌منش همچنین آمادگی این شرکت تعاونی را برای ارائه خدمات به ارگان‌های دولتی اعلام کرد.

در ادامه این جلسه فرمانده پاسگاه انتظامی شهر نیک‌پی به آغاز فصل سرما و در پی آن بیکاری اکثریت جوانان در روستا اشاره و از دهیاران خواستار توجه بیشتر و آگاه‌سازی اهالی به رفت و آمدهای مشکوک به روستاها شد و اظهار داشت: از اهالی و به ویژه دهیاران خواستاریم درباره موارد مشکوک و شناسایی افراد مشکوک اغماض نکنند و به صورت محرمانه به پایگاه اطلاع دهند.

صابر رستمی در ادامه به لزوم آماده‌سازی مساجد روستاها اشاره کرد و بیان داشت: برای افرادی که ممکن است در مواقع بارندگی به علت بارش سنگین و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در راه بمانند بهتر است مساجد «نیک‌پی، رجعین، گوالان، گمش‌آباد، سلطان‌آباد، اندآباد علیا و لولک‌آباد» آمادگی اسکان این افراد را داشته باشند.

در ادامه این جلسه علی احمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید با هنر مهرآباد نیز از اعلام آمادگی برخی از ادارات از جمله جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بیمه خدمات درمانی، مخابرات، اداره برق، بهزیستی و بنیاد شهید برای حضور در تک تک روستاهای استان و پاسخ به سوالات مردمی خبر داد و اذعان داشت: حوزه مقاومت این آمادگی را دارد که با هماهنگی دهیاران با این اکیپ که شامل نمایندگان تک‌تک این دستگاه‌ها است در روستاهای بخش زنجانرود حضور داشته باشند.

همچنین رئیس آموزش و پرورش بخش زنجانرود در ادامه جلسه ضمن تشکر از همکاری صمیمانه بخشداری با آموزش و پرورش به برخی کمبودها و مشکلات مدارس بخش اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اداره از نظر اعتبار و تجهیز مدارس با مشکل مواجه است.

اکبر احمدی با اشاره به اینکه حدود 208 نفر از دانش‌آموزان روستاهای زنجانرود ترک تحصیل کرده‌اند، تصریح کرد: ازدواج، عدم علاقه به تحصیل، کار و فوت از جمله دلایل ترک تحصیل این دانش‌آموزان است.

در ادامه این جلسه مسعودی‌کیا مسئول جهاد کشاورزی شهر نیک‌پی نیز بالا بودن هزینه برق مصرفی کشاورزان در پاییز و تهیه سوخت گلخانه‌های بخش را از جمله مشکلات این دستگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/73008/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول