اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت اختصاص 100 درصدی بودجه اختصاصی به استان

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان 11 سال زمان می‌برد

استاندار گلستان گفت: چنانچه بودجه اختصاصی سالانه استان هر سال تخصیص 100 درصدی یابد، تا 11 سال در استان، دیگر کاری به جز به پایان رساندن این پروژه‎های نیمه‎کاره نمی‎توانیم انجام دهیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان 11 سال زمان می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: طی این چند سال فقط کلنگ زدند و تعهد ایجاد کردند که برآیند و محصول این کلنگ‌زنی‎ها، ایجاد تعهد برای دولت، پروژه‎های نیمه‌کاره و بلاتکلیف است.

وی با بیان اینکه حدود یک‎هزار پروژه نیمه تمام در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای پایان این پروژه‌ها و به سامان رساندن آنها به اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال نیاز است.

صادقلو ادامه داد: چنانچه بودجه اختصاصی سالانه استان هر سال تخصیص 100 درصدی یابد، تا 11 سال در استان، دیگر کاری به جز به پایان رساندن این پروژه‎های نیمه‎کاره نمی‎توانیم انجام دهیم.

حل مشکلات استان نیازمند مدیریت ذهنی است

وی تصریح کرد: اگرچه باید بپذیریم، مشکلات فعلی عقبه مشکلات گذشته است، اما نباید نگاهمان تنها متوجه گذشته باشد بلکه باید گذشته و تجربه تلخ آن را چراغ راه آینده کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: مدیریت و حل بسیاری از مشکلات فعلی در عرصه اجرایی و عملیاتی در استان نیازمند مدیریت فکر و ذهن و به‌کارگیری همه قابلیت‎های استانی است.

انتقاد از دستگاه‎هایی که اعتبارات دستگاهی خود را برگشت می‎دهند

صادقلو با انتقاد شدید و ابراز تاسف از عملکرد برخی دستگاه‎های اجرایی که بودجه دریافتی خود را با وجود نیاز شدید استان، برگشت می‎دهند، تصریح کرد: اینکه بودجه در جای خود مصرف نشود و برگشت بخورد نشانه ضعف مدیریتی است.

وی اضافه کرد: این بدان معنی نیست که بگوییم که این بودجه باید در جایی که لازم نیست مصرف شود، بلکه اطمینان داریم نیاز استان در بخش‌های مختلف یک دستگاه اجرایی ممکن است حتی فراتر از اعتباراتی باشد که اختصاص می‎یابد، اما مدیریت نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان متذکر شد: برای بنده پذیرفته نیست که با وجود همه مشکلات اعتباراتی استان، اعتباری برگشت بخورد و بی‎شک آن دستگاه باید پاسخگوی فقدان مدیریت خود در این عرصه باشد.

صادقلو با اشاره به کمبود امکانات و ماشین‎آلات و منابع اعتباری در برخی دستگاه‎های عملیاتی استان تصریح کرد: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که با کمبود منابع اعتباری مواجه هستیم، اما باید در سایه تدبیر این ادبیات ناامیدکننده را به ادبیات امیدبخش مبدل کنیم.

به جای مدیریت توزیع دنبال مدیریت تولید فکر باشید

وی یادآور شد: این تفکر که چنانچه پول بیاید کار می‎کنیم و اگر نیامد گله و زاری کنیم، باید تغییر پیدا کند.

صادقلو خاطرنشان کرد: همه مشکلات دولت را می‎دانند اما باید به جای مدیریت توزیع دنبال مدیریت تولید فکر باشید و این موضوعات را با تدبیر و به‌کارگیری راهکارهای عاقلانه و استفاده از قابلیت بخش غیردولتی مدیریت کنید.

وی افزود: تکرار و گفتن این کمبودها پاسخی جز شرمندگی ندارد و البته این خجلت بدان معنا است که دولت فعلا با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم شرایط مناسبی ندارد و مشکلات ما نیز کم نیست.

انتهای پیام/83002/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول