اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با نماینده مجلس صورت گرفت

اعتراض دهیاران کامیاران به واگذاری معادن کردستان به افراد غیربومی

بیکاری در روستاها هم یک دغدغه شده است به نحوی که دهیاران نیز از واگذاری معادن استان کردستان به افراد غیربومی انتقاد می‌کنند چراکه آن را زمینه‌ای برای بکارگیری کارجویان استان می‌دانند.

اعتراض دهیاران کامیاران به واگذاری معادن کردستان به افراد غیربومی

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، دهیار روستای خانم‌آباد از توابع کامیاران در نشست بررسی اشتغال در روستاهای این شهرستان که پیش از ظهر امروز با حضور نماینده مجلس و فرماندار برگزار شد، گفت: حذف بیمه بیکاری دغدغه تمام دهیاران شده است چراکه بیمه بیکاری حمایت از قشری با تجربه است که دوران خدمات آنها به اتمام رسیده است.

امیر باتمانی ادامه داد: دغدغه‌های دیگری از جمله بحث مواد مخدر و گرایش به ماهواره‌ها وجود دارد که توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی می‌تواند این مهم را مانع شود.

باتمانی ادامه داد: اجرای طرح خودیاری مردمی الزام برداشت گام‌های اولیه از سوی دولت را می‌طلبد و این دلگرمی مردم در بحث این قضیه را سبب می‌شود.

وی در مورد اجرایی‌ شدن طرح هادی گفت: به دلیل گستردگی و پراکندگی بعضی خانه‌ها در روستا هزینه‌های طرح هادی افزایش می‌یابد که با توجه به کسری بودجه اجرای این طرح نیز با مشکل مواجه شده است.

دهیار روستای خانم‌آباد ادامه داد: از مشکلات دهیاران بحث پرداخت هزینه‌های تفکیک است که باید مشخص شود بنیاد مسکن یا دهیاران روستاها مسئول اجرایی کردن برنامه‌ها هستند.

وی اظهار داشت: بحث جایگاه و ردیف اعتبارات تخصیص داده شده به دهیاری‌های جدید التأسیس نیز یکی دیگر از دغدغه‌های دهیاران است که متاسفانه که نه جایگاهی دارند نه اعتباراتی که بتوانند روستاها را تحول نمایند.

میکائیل خاطری دهیار روستای شاینه‌ای نیز که بزرگترین روستای کامیاران است گفت: عدم گازکشی مدارس وضعیت تأسف‌باری را در فصول سرد سال برای مدارس ایجاد کرده و این در صورتی است که روستاها گازرسانی شده‌اند.

وی افزود: نبود پزشک در روستاها با وجود جمعیت رو به افزون روستاها موجب مشکلات عدیده‌ای برای روستاها شده است.

چرا مجوز معادن به افراد غیربومی داده می‌شود؟!

خاطری تصریح کرد: امتیاز مجوز معادن متأسفانه به افراد بومی داده نمی‌شود اما در ناباوری مجوزها به افراد غیربومی و ساکن سایر استان‌ها داده می‌شود.

وی گفت: در صورتی که مجوز بهره‌برداری از معادن به افراد بومی واگذار شود علاوه بر رونق اقتصاد منطقه، زمینه اشتغالزایی برای منطقه نیز فراهم می‌شود.

دهیار روستای شاینه‌ای بیان کرد: عدم شرح وظایف دهیاران برای آنها موجب شده است در مواجه با مشکلات پیش‌بینی نشده حیطه وظیفه خود را نشناخته و سردرگم باشند.

وی بیان کرد: زمان کاری ما کم اما وظایف ما زیاد است و مسئولان با ایجاد توقع خارج از قدرت ما در میان مردم، بر انتظارات آنها نسبت به دهیاران می‌افزایند.

دهیار روستای پشاباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به شعار محرومیت‌زدایی دولت، در روستاهای پرجمعیتی از جمله پشاباد که محور بین روستاها و قطب باغداری و کشاورزی محسوب می‌شود متأسفانه امکانات اختصاص داده شده به آن در حد فراموشی است و در این روستا حتی جاده‌ای که از مولفه‌های توسعه است هنوز به آن کشیده نشده است.

کریم پشابادی در پایان گفت: طبق بازنگری طرح هادی که از 35 متر به 90 متر افزایش پیدا کرده است مشکلاتی در حیطه زمین‌های تفکیک ایجاد کرده که در اکثر روستاها قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/79013/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول