اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ابرکوه:

سهم مردم ابرکوه از معادن شهرستان صفر است

شهردار ابرکوه با اشاره به بهره‌برداری‌هایی که از معادن ابرکوه صورت می‌گیرد، گفت: با این وجود 50 هزار نفر از شهروندان ابرکوه از درآمد این معادن هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

سهم مردم ابرکوه از معادن شهرستان صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حسین حاتمی صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای شورای شهر ابرکوه و شهردار و شورای شهر مهردشت اظهار داشت: با وجود بیش از 100 معدن که بیش از 85 درصد از آن‌ها توسط افراد غیربومی بهره‌برداری می‌شود سهم 50 هزار شهروند شهرستان از این منابع خدادادی صفر است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه امکاناتی چون وسیله نقلیه را برای اداره دارایی برای وصول مالیات از آنان فراهم کرده‌ایم، هیچ اهرم فشاری برای وصول مالیات معادن وجود ندارد.

شهردار ابرکوه تصریح کرد: انتظار این است شرایطی برای ثبت معدن توسط شهرداری‌ها فراهم شود تا آنان بتوانند برای کمک به شهرهای خود از آن بهره ببرند که این مسائل بخشی از درخواست‌های شهرداری‌های ابرکوه برای پیگیری از جانب نماینده مردم در مجلس است.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چند اقدام دیگر از جانب نماینده مردم، نیاز شهرداری‌ها است، اظهار داشت: بودجه شهرداری‌ها شاخص توسعه‌یافتگی شهرها به حساب می‌آید.

وی خطاب به نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد ادامه داد: کم‌درآمدترین شهرداری‌های استان یزد در حوزه نمایندگی شما قرار دارد و نحوه تقسیم مالیات بر ارزش افزوده از مهم‌ترین عوامل توسعه‌نیافتگی در بسیاری از این شهرستان‌ها است و در دیداری که ماه قبل با شما داشتیم عنوان شد و انتظار داریم که مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل باید به این نکته اشاره کرد که حقوق شهرداری‌ها از دیگر دستگاه‌های استان نیز وصول نمی‌شود در حالی که شهرداری‌ها محور توسعه شهرها هستند و با این رویه نمی‌توان شهر را اداره کنند.

شهردار ابرکوه در مورد دیگر خواسته‌ها عنوان کرد: یکی دیگر از موارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد این است که برای شرکت شهرداری‌ها در مزایده‌های صنایع و معادن امکاناتی مانند ترک تشریفات و یا اولویت قائل شد.

وی افزود: مورد دیگر نیز این است که با وجود یک‌هزار حلقه چاه کشاورزی یکی از این پروانه‌ها به شهرداری‌ها داده شود تا آنان از این درآمد خدادادی برای توسعه شهر خود بکوشند.

حاتمی در مورد مشکلات مسکن مهر برای شهرداری‌ها اظهار داشت: آسفالت، فضای سبز و آبرسانی از جمله مشکلات این واحدها است که شاهد عدم همکاری تعاونی‌های مسکن مهر با شهرداری در مورد اختصاص مبالغی که به این منظور از طرف دولت به آنان داده شده است، هستیم.

وی افزود: هیچ اهرمی نیز برای وادار کردن آنان به استفاده از این مبالغ که به زیرسازی اختصاص یافته است، وجود ندارد.

مشکلات نظام هماهنگ پرداخت، درخواست همکاری نماینده مجلس برای اخذ وام و نیاز به همکاری و هماهنگی برای دیدار با رئیس همیاری‌های شهرداری‌های کشور همچنین مشکلات مربوط به بیمه برخی از کارکنان شهرداری که بعد از بازنشستگی نیز باید برخی از مطالبات آنان توسط شهرداری پرداخت شود، مواردی بود که از سوی شهردار ابرکوه در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول