اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

وجود 22 هزار مهندس بیکار در مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه این استان بیش از 9 هزار مهندس بیکار در رشته‌های فنی و مهندسی دارد، گفت: حدود 13 هزار مهندس بیکار نیز در رشته‌های منابع طبیعی، کشاورزی و شیلات تحصیل کرده‌اند که هم‌اکنون جویای کار هستند.

وجود 22 هزار مهندس بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ربیع فلاح جلودار امشب در چهاردهمین جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مازندران که به میزبانی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب ملت ما توانست به استقلال بزرگی دست یابد تا برای همیشه قطع وابستگی به بیگانگان را منجر شود.

وی با اعلام وجود بیش از 60 هزار مستشار در کشور قبل پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: امروز استقلال کشور و کلید توسعه آن در اختیار خودمان است و به دست دانشگاهیان، محققان، پژوهشگران و اندیشمندان ایران اسلامی سپرده شده است.

فلاح جلودار با اعلام اینکه آمارها نشان می‌دهد ایران در میان بیش از 170 کشور دنیا در زمینه علوم و تحقیقات علمی رتبه بیستم را در اختیار دارد، اذعان داشت: در استان مازندران که از لحاظ منابع انسانی و طبیعی در کشور جزو اولین‌ها است با توجه به آمار در شاخص‌های اقتصادی از متوسط استان‌های کشور نیز پایین‌تر هستیم و حتی در برخی شاخص‌ها و آمار آسیب‌های اجتماعی از استان‌های محروم کشور نیز وضعیت نامطلوب‌تری داریم که این‌ها واقعیتی تلخ است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با اشاره به اینکه تعداد افراد تحصیل‌کرده در استان بالا است، گفت: به جای اینکه تعداد زیاد افراد تحصیل‌کرده در مازندران به فرصت مبدل شود به تهدید تبدیل شده است.

فلاح جلودار با اعلام اینکه مازندران بیش از 9 هزار مهندس بیکار در رشته‌های فنی و مهندسی دارد، ادامه داد: حدود 13 هزار مهندس بیکار این استان در رشته‌های منابع طبیعی، کشاورزی و شیلات تحصیل کرده‌اند که هم‌اکنون جویای کار هستند.

به گفته استاندار مازندران رقم بیکاری در استان بالای 20 درصد بوده و این تعداد بیکار تحصیل‌کرده، 30 درصد افراد جویای کار را شامل می‌شوند.

فلاح جلودار با تاکید اینکه مازندران در حوزه توسعه عمرانی در سواحل و گردشگری نیز از حوزه‌های مغفول است، گفت: با وجود 380 کیلومتر مرز آبی و وجود سه بندر بزرگ و مهم استراتژیکی کل صادرات مازندران حدود 400 میلیون دلار بوده که حدود 95 درصد آن به صنعت سیمان باز می‌گردد که این آمار نیز باعث سرافکندگی است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید صنعت مازندران 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، گفت: دانشگاه‌ها نیز باید در نرسیدن به این هدف بزرگ پاسخگو باشند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با اعلام اینکه این استان توان 300 درصد افزایش محصولات زارعی و باغی را دارد، گفت: اگر دانشگاه‌ها وارد عمل شوند مازندران متحول می‌شود.

فلاح جلودار با بیان اینکه توانایی داریم ظرف مدت دو سال وضعیت استان را با مشارکت همه بخش‌ها تغییر دهیم، گفت: مشکل ما امروزه پول و اعتبار نیست، مشکل اساسی استان برنامه و طرح‌های قابل ارائه است به طوری که در طی مدت فعالیت خود در کل استان حدود چهار طرح قابل ارائه نیافتم که برای استان برنامه داشته باشد.

وی با تاکید اینکه نباید تحقیقات و پژوهش‌های ما در بایگانی‌ها آرشیو شود، خاطرنشان کرد: باید به مردم پاسخگو باشیم، مردم این استان در عرصه حماسه سیاسی با حضور 93 درصدی خود دست به اقدام بزرگی زدند و هم‌اکنون نوبت ما است تا تحول اقتصادی را رقم بزنیم.

استاندار مازندران گفت: امسال یک تا سه درصد بودجه کشور و استان به امر پژوهش اختصاص پیدا کرده که این رقم بالایی است و باید در جهت‌دهی آن برنامه ارائه کنیم.

انتهای پیام/86012/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول