اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی گیلان خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی زمین‌شناسی پزشکی در گیلان

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان از برگزاری همایش بین‌المللی زمین‌شناسی پزشکی بهمن ماه امسال در این استان خبر داد.

برگزاری همایش بین‌المللی زمین‌شناسی پزشکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، پانته‌آ گیاهچی عصر امروز در همایش زمین‌شناسی و نقش معدن در توسعه اقتصادی گیلان با اشاره به وجود منابع معدنی در استان اظهار کرد: بهره‌گیری از منابع مهم و ارزشمند معدنی استان از اهداف مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی گیلان است.

وی به فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان اشاره کرد و افزود: شناسایی قابلیت‌های معدنی استان با روش‌های مدرن و شناخت منابع معدنی از آب دریای خزر از راهبردهای اساسی مرکز مذکور است.

گیاهچی فرهنگ‌سازی و مدیریت دانش زمین‌شناسی را از اصول راهبردی مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان دانست و تصریح کرد: شناسایی تغییرات ریخت‌شناسی دریای خزر، شناخت تغییرات سطح آب دریای خزر، مخاطرات سیل و نوسانات سطح دریا و موج‌های مخاطره‌آمیز از جمله فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان شناخت مکان‌های خطر در شکافندگی موج‌های دریا به منظور تعیین مکان طرح‌های سالم‌سازی و مکان‌یابی دفن زباله با توجه به شناخت لایه‌های نفوذپذیر و نفوذ ناپذیر را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.

وی، شناسایی عوامل ناشی از مخاطرات زمین‌شناسی و دلیل رتبه نخست گیلان در ابتلا به سرطان را از مهم‌ترین محورهای فعالیت مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان ذکر کرد.

گیاهچی با اشاره به نقش آلاینده‌های نفتی، مخاطرات نفوذ آب شور دریای خزر به سفره‌های آب زیرزمینی و آب‌های شیرین، یادآور شد: انجام مطالعات قبل از آلودگی لایه‌های مختلف زمین‌شناسی به آلاینده‌های مختلف و جلوگیری از بروز بحران زیستی از دیگر فعالیت‌های مرکز مذکور به کمک مدیریت بحران استانداری گیلان است.

وی به همکاری مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان در اجرای پروژه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: تهیه نقشه کل ژئومورفولوژی استان، ارائه خدمات مطالعاتی و تحقیقاتی به پژوهشگران و دانشجویان و توسعه استاندارد‌های زمین‌شناسی در تهیه نقشه‌های زمین شناسی از برنامه‌های مرکز مذکور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان، ایجاد کارگروه‌های زمین‌شناسی برای توسعه شناخت دانش زمین‌شناسی در مدارس و تهیه نقشه فرونشست‌های زمین را از اهداف آینده این مرکز برشمرد.

گیاهچی در پایان از برگزاری کنفرانس بین‌المللی زمین‌شناسی پزشکی در گیلان خبر داد و گفت: همایش مذکور بهمن ماه امسال توسط مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول