اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

احقاق حقوق شهروندی معلولین مهم‌تر از کاندیداتوری آنان در مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: احقاق حقوق شهروندی معلولان بسیار مهم‌تر از تلاش برای کاندیداتوری آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

احقاق حقوق شهروندی معلولین مهم‌تر از کاندیداتوری آنان در مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حامد قادرمرزی شامگاه امروز در نشست با انجمن معلولان این شهرستان، با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی مخالف کاندیداتوری نابینایان و کم‌بینایان نبود، افزود: من تنها اظهار کردم که این طرح برای معلولان در اولویت نیست.

وی با اشاره به اینکه الزام دولت به احقاق حقوق معلولان از جمله استخدام آنان در دستگاه‌های اجرایی و مناسب‌سازی اماکن عمومی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: ویژگی مشترک گروه معلولان تنها در انجام برخی کارهاست که نیازمند تن جسمانی است و این به معنای ناتوانی فکری آنها نیست.

قادرمرزی با معرفی خود به عنوان عضوی از انجمن معلولین، تصریح کرد: جامعه معلولین قروه، گروهی بسیار پویاست که مراجعات آنان به دفتر بنده، تنها به دلیل دغدغه جمعی معلولین و نه برای امور شخصی بوده است.

وی این طرح را، طرحی از روی حس ترحم برشمرد و افزود: این طرح در واقع در قالب موافقت اهانت به معلولین بود.

رییس مجمع نمایندگان کردستان تصریح کرد: پشت پرده سیاسی این طرح، تنها برای پیشگیری از تغییر ترکیب مجلس آینده بود که از سوی یک طیف خاص در مجلس مطرح شد.

به گفته قادرمرزی، در این طرح گفته‌ای خلاف حق و حقوق معلولین مطرح نشد اما با سیاسی کردن آن، از آن طرحی خام و ناپخته ساختند.

وی تاکید کرد: اگر هدف از ارائه این طرح به مجلس، برای خدمت به معلولین بود، قطعا با آن موافقت می‌کردم.

قادرمرزی افزود: یکی از اعضای انجمن معلولین قروه را به عنوان مشاور در امور معلولین انتخاب می‌کنم تا   مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

این نماینده مجلس افزود: از هزار و 331 شهر، هزار و 330 متر مسیر ویژه تردد معلولین، مناسب‌سازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این طرح به طور کامل و با درایت و تدبیر بیشتری به مجلس ارائه شود و قصد بهره‌گیری سیاسی از آن در کار نباشد، با آن موافقت خواهم کرد، هرچند که این حرف و حرکت من در مخالفت با جامعه معلولان نبوده است.

وی در ادامه با انتقاد از زدن برچسب سیاسی به همه امور در شهرهای قروه و دهگلان، تصریح کرد: یکی از طرح‌های بزرگی که نفع همه اقشار جامعه را در بردارد، احیای مجدد سازمان بودجه و برنامه‌ریزی است که من از طراحان اصلی آن بودم اما این کار بزرگ نادیده گرفته شد.

قادرمرزی گفت: با طرحی موافقت نکرده‌ام که رای نیاورد و مخالف طرحی نیز نبوده‌ام که رای آورده باشد و همه اینها به دلیل بررسی موشکافانه طرح‌ها و در نظر گرفتن آن با منافع مردم بوده است.

وی در پایان گریزی هم به مدیران گذشته استان زد و افزود: در گذشته قدرت برخی مسئولان در استان را تا حدی بالا برده بودند که که به دیکتاتور اسلامی تبدیل شده بودند.

وی در پایان افزود: این اشخاص بودجه استان را جابه‌جا می‌کردند در حالی که این امر برخلاف قانون بود.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول