اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

«وقف» بیمه‌ای برای آینده است

مرجع تقلید شیعیان گفت: وقف کردن املاک و دارایی‌ها در حقیقت نوعی بیمه برای آینده است و سبب می‌شود ثوابش حتی پس از مرگ نصیب انسان شود.

«وقف» بیمه‌ای برای آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در جمع رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرآن کریم به مسئله آینده‌نگری توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: لازم است آدمی بیندیشد که چه اعمالی انجام می‌دهد زیرا همین اعمال در روز قیامت و جهان آخرت همراه او خواهند بود.

وی افزود: وقف از جمله مصادیق کار برای آینده است و حتی زمانی که انسان بمیرد باز هم این صدقه جاریه، ثواب فراوانی برایش به ارمغان خواهد آورد و پرونده اعمالش بسته نخواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وقف پیش از اسلام هم وجود داشته و اسلام آن را تایید کرده است، گفت: در دین یهود نیز وقف دیده می‌شود ولی اهمیتی که دین مبین اسلام برای آن قائل شده، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) از نخستین واقفان اسلام است و چاه‌های آب و نخلستان‌های وسیعی که ایشان احداث و وقف کرده هنوز هم وجود دارند و اتفاقا آب این چاه‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار است.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت فعلی سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل ترویج سنت حسنه وقف عنوان داشت: مدیریت جدید نسبت به عمل صحیح به نیت واقفان و نیز سامان‌دهی بقاع متبرکه عنایت ویژه دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه موقوفات کم درآمد و کم مصرف را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از محل درآمد موقوفات عام باید نسبت به تربیت و اعزام مبلغان دینی اقدام کرد و این یکی از اولویت‌های کار سازمان اوقاف محسوب می‌شود و شایسته است مردم هم بیشتر وقف‌های خود را با همین نیت انجام دهند.

وی با تاکید بر وقف بر اساس نیازهای جامعه گفت: در حال حاضر مساجد زیادی بدون امام جماعت وجود دارند که می‌توان از محل درآمد موقوفات برای برپایی نماز جماعت در آنها اقدام کرد؛ در مناطقی حتی مسجد هم نداریم در حالیکه در همان شهرها و روستاها، دیگران دارای مساجد زیادی هستند.

آیت‌الله سبحانی دقت در مدیریت و تولیت موقوفات را مورد توجه قرار داد و افزود: حاکم شرع می‌تواند در مواردی که نیت واقفان قابلیت اجرا شدن ندارد تصمیم صحیح را اتخاذ کند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: یکی از مصادیق صدقه جاریه همان وقف است ضمن اینکه بقاع متبرکه امامزادگان نیز بستر مناسبی برای تبدیل شدن به مکان‌های فرهنگی و تبلیغی دارند؛ وجود این اماکن مقدس در سراسر ایران اصالت و مظلومیت تشیع را نشان می‌دهد و باید مورد بهره‌برداری مناسب قرار بگیرد.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول