اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

وقف امانتی الهی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: تولیت وقف در واقع یک امانت محسوب می‌شود و باید حساسیت زیادی در زمینه این امانت الهی داشت.

وقف امانتی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امشب در جمع رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مسئولیت رسیدگی به موقوفات بسیار سنگین است و سازمان اوقاف باید کاملا مراقب باشد که وقف‌ها از مسیر خود خارج نشده و تنها در محلی که نیت واقف بوده مصرف شوند.

وی افزود: تحقق نیت واقفان مهم‌ترین مسئله در تولیت وقف است ولی برخی نمی‌خواهند اینگونه باشد؛ مردم باید به این حقیقت واقف شوند که موقوفات اهمیت فراوانی دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتظار عمومی از حوزه، سامان‌بخشی و نظارت دقیق بر موقوفات است، گفت: هر ملک وقفی به نیت خاصی توسط صاحبش وقف شده است و باید در همان مسیر هم استفاده شود.

وی ادامه داد: تولیت وقف در واقع یک امانت محسوب می‌شود و باید حساسیت زیادی در زمینه این امانت الهی داشت.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آیات و احادیث در مورد وقف خاطرنشان کرد: موقوفات در حقیقت ملک خداوند هستند و به صورت امانت به دست ما داده شده‌اند و باید در حراست از آن کوشا باشیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تاکید بر حفظ حرمت و اهمیت بیت‌المال عنوان داشت: هر امری که مربوط به بیت‌المال باشد باید حساسیت بیشتری در مورد آن داشت.

وی بیان داشت: هدف از هر کاری کسب رضایت الهی است و باید در زمینه موقوفات و دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه نیز همین اصل مد نظر باشد.

انتهای پیام/78004/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول