اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

فعالیت 772 واحد بهداشتی در استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود 772 واحد بهداشتی در سطح استان خبر داد و گفت: 14 مرکز بهداشتی در سطح استان فرسوده شده‌ که برای رفع مشکل مراکز بهداشتی دارای فرسودگی نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

فعالیت 772 واحد بهداشتی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین عرفانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار کرد: بهداشت و سلامت نیاز اساسی انسان‌ها است که باید مورد توجه ویژه همگان باشد.

وی با اشاره به تحقق 25 درصدی هدف سلامت با تلاش وزارت بهداشت افزود: تحقق 75 درصدی هدف سلامت نیاز به مشارکت همگانی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان جایگاه بهداشت و سلامت کشور را در سطح بین‌الملل خوب دانست و افزود: کشوری چون آمریکا تمایل به الگوبرداری از بهداشت و سلامت ایران دارد.

عرفانی با اشاره به برخورداری نظام سلامت از اصول هشت‌گانه افزود: سیر جمعیتی استان همدان طی هشت سال اخیر با کاهش جمعیت روستائی و افزایش جمعیت شهری مواجه بوده است.

وی تعداد خانه‌های بهداشتی استان همدان را 575 واحد دانست و افزود: 11 پایگاه روستایی نیز در سطح استان فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از وجود 772 واحد بهداشتی در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به وجود مشکلات تجهیزات در بیمارستان‌ها افزود: شهرستان همدان به طور میانگین برای هر 4 هزار و 400 نفر یک پزشک عمومی دارد که البته با کمبود در سایر شهرستان‌ها باید در راستای حل این مشکل اقدام شود.

عرفانی از فرسودگی 14 مرکز بهداشتی در سطح استان خبر داد و افزود: برای رفع مشکل مراکز بهداشتی دارای فرسودگی نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش مبتلایان به آنفولوآنزا افزود: آنفلوآنزا مسئله‌ای است که نه باید بزرگنمایی و نه کوچک‌نمایی شود، اما با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به پزشک می‌توان مانع از ابتلا به آن شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از وجود 112 پایگاه دیده‌ور در راستای بررسی آنفلوآنزا در جهان خبر داد و افزود: با وجود پایگاه دیده‌ور در دانشگاه علوم پزشکی تهران چندین پایگاه نیز زیر نظر این دانشگاه در سایر استان‌ها فعال است.

وی با بیان اینکه پایگاه دیده‌ور همدان در استان کرمانشاه فعال است، از افزایش موارد مشکوک ابتلا به آنفلوآنزا طی آذرماه امسال در همدان خبر داد.

انتهای پیام/89026/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول