اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

6 هزار دانش‌آموز در پژوهش‌سراهای خراسان‌جنوبی عضو هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر هشت پژوهش‌سرای دوره متوسطه در خراسان‌جنوبی فعال است، گفت: در این مراکز در مجموع 6 هزار نفر عضو هستند.

6 هزار دانش‌آموز در پژوهش‌سراهای خراسان‌جنوبی عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سلیمان زنگویی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: خراسان‌جنوبی رتبه پنجم کشور را در کنکور سراسری کسب کرده است.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی رتبه دوم کنکور سراسری را در رشته علوم تجربی دارد، تصریح کرد: همچنین خراسان‌جنوبی توانسته است رتبه سوم کشور را  در رشته ریاضی کسب کند.

کسب رتبه پنجم کشوری خراسان‌جنوبی در ارتقای کیفیت آموزش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی در ارتباط با طرح‌های اجرایی درجهت ارتقای کیفیت آموزش حوزه متوسطه نظری رتبه پنجم کشوری را کسب نموده است.

زنگویی کیفیت بخشی پایه اول متوسطه، قرآن پژوهی، تقویت پژوهش‌سراها و تقویت کتابخانه‌های دبیرستان‌های متوسطه را از جمله طرح‌های اجرایی درجهت ارتقای کیفیت آموزش حوزه متوسطه عنوان کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هشت پژوهش‌سرای فعال در خراسان جنوبی وجود دارد، اذعان داشت: به‌زودی در شهرستان‌های خوسف و زیرکوه نیز پژوهش‌سرا دوره متوسطه راه‌اندازی می‌شود.

فعالیت 233 انجمن علمی دانش‌آموزی در خراسان جنوبی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی متذکر شد: در سال گذشته 25 دانش‌آموز رتبه کشوری و 29 دانش‌آموز رتبه استانی را در فعالیت‌ پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش کسب کرده‌اند.

زنگویی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 233 انجمن علمی دانش‌آموزی دوره متوسطه در استان تشکیل و در حال فعالیت هستند، ادامه داد: از این تعداد 50 انجمن در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و بقیه در سطح مدارس در حال فعالیت هستند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقات نانوتکنولوژی، تشکیل انجمن‌های علمی، برگزاری مسابقات نجوم و تهیه محتوا الکترونیکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خراسان جنوبی برشمرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 11 نفر از اعضای این پژوهش‌سراها در المپیاد نانو برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول