اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای شورای شهر:

شهرداری همیشه منفعت مردم را در نظر بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شورای اسلامی شهر باید با در نظر گرفتن بودجه، برنامه شهر را تدوین و بر آن‌ها نظارت کند و شهرداری نیز باید همیشه منفعت مردم را در نظر داشته باشد.

شهرداری همیشه منفعت مردم را در نظر بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر مشورت و تفکر جمعی دارد، ‌اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم مشورت کردن را از صفات مؤمنین بر شمرده و بین دو مبانی اسلام یعنی نماز و زکات آورده که این نشان از اهمیت امر مشورت است.

وی افزود: شوراهای اسلامی مایه استحکام نظام هستند و اعضای شورا باید اعتماد مردم را جلب کنند چراکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌ مردم‌سالاری حاکم است و حکومت، مردمی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون ما الهی و بر اساس آموزه‌های دینی است،‌ افزود:‌ اجرائیات در کشور ما مردمی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر اشاره داشت و گفت: اعضای شورای شهر چون امین مردم‌اند، به طور یقین فرد لایقی را برای مدیریت شهرداری انتخاب کرده‌اند و هماهنگی و اتحاد بین شهرداری و شورای شهر باعث رشد و رونق شهرها و روستاها می‌شود.

وی شورای شهر را عقل منفصل شهرداری خواند و اظهار داشت: شورای شهر در واقع هم مجلس، هم سازمان برنامه، بودجه و هم دیوان محاسبات شهرداری است، یعنی باید با در نظر گرفتن بودجه، برنامه شهر را تدوین و بر آن‌ها نظارت داشته باشد.

وی بر رضایت مردم از شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری باید همیشه منفعت مردم را در نظر داشته باشد چراکه حمایت از مردم کاری انسانی است و اعتماد مردم را به مسئولان بیشتر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ظرفیت و پتانسیل‌های بالای اصفهان در حوزه گردشگری اشاره داشت و افزود:‌ زیباسازی شهر از مسائل مهمی است که در جذب گردشگر موثر است و در این راستا ساماندهی اطراف رودخانه زاینده‌رود ضروری است.

وی با توجه به بحث خشک‌سالی افزود:‌ مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب از مهم‌ترین راهکارهای صرفه‌جویی آب است که با ساماندهی زاینده‌رود مقداری از مشکل هدر رفت آب از رودخانه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از دیگر مسائل مهمی است که باید مسئولان برای آن تدبیری بیندیشند، ‌افزود:‌ آلودگی هوا را باید با توسعه فضای سبز و بهره گرفتن از فناوری‌های جدید برطرف کرد.

طباطبایی‌نژاد از شورای شهر خواست با توجه به فعالیت‌های موثر مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، از بودجه‌های فرهنگی سرانه‌ای را به این نهادها اختصاص دهند.

در ابتدای این دیدار رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با قرائت مطالبات مقام معظم رهبری از شوراهای اسلامی شهر و روستا گزارشی از فعالیت‌ها و مصوبات دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه داد.

وی ارتقای گروه‌های چهارگانه شورا به پنج کمیسیون و رفع دغدغه‌های فرهنگی اهل فرهنگ و توجه به موضوع نشاط و تفریح در شهر، رسیدگی به محلات محروم، تسریع بر راه‌اندازی خط اول قطار شهری اصفهان، رویکرد محله‌محوری با محوریت مساجد در محلات اصفهان، توجه ویژه به ناوگان و حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و تسریع بر عبور و مرور شهروندان، ساماندهی و نظام‌مند شدن مساعدت‌های شهرداری به بخش‌های مختلف شهر، تأکید بر پیوست فرهنگی و سلامت شهر، تلاش برای بهره‌گیری از بخش خصوصی برای پیشرفت شهر را بخشی از برنامه‌های حال و آتی شورا دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تحقق موارد ذکرشده مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف شهر است.

وی تکمیل پروژه قطار شهری را نیازمند مشارکت جدی دولت خواند و گفت: تاکنون و در چندین سال گذشته به دلیل عدم حمایت دولت، شهرداری در این خصوص تنها مانده و بار به دوش مردم افتاده است.

امینی از تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته شورای عالی کار خبر داد و بر ایجاد حلقه سوم حفاظتی شهر تأکید کرد.

انتهای پیام/2301/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول