اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

اولویت شورای شهر اصفهان تسریع در صدور پروانه ساختمانی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی و خدمات شهر‌سازی از اولویت‌های کاری این دوره شورای شهر اصفهان است.

اولویت شورای شهر اصفهان تسریع در صدور پروانه ساختمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرسول جان‌نثاری ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در دو زمینه اصلی قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری فعالیت می‌کند، اظهار کرد: همچنین شورای شهر در صورت ضرورت و نیاز به بررسی و تصویب طرح‌ها و لوایح مربوطه اقدام می‌کنند، اما نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شهرداری به عنوان وظیفه اصلی شورا تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اعضای شورا، به ویژه اعضای کمیسیون عمران درصدد هستند تا در این چهار سال تمام توان خود را در تلاش و خدمت صادقانه و بی‌منت به شهروندان اصفهان به کار بگیرند، اضافه کرد: همچنین شورای شهر با اجرای ضوابط و مقررات معماری و شهر‌سازی اسلامی-ایرانی ویژه شهر اصفهان در راستای حفظ و تقویت معماری، سیما، منظر و شکل ساختار شهر تلاش می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین به مبلمان و نماد‌های شهری در راستای زیبا‌سازی و تقویت هویت شهر با تاکید بر فرهنگ اسلامی-ایرانی توجه ویژه می‌کنیم، تصریح کرد: شهرداری اصفهان باید با شفاف‌سازی، ابهام‌زدایی و ساده‌سازی ضوابط و مقررات معماری و شهر‌سازی مشکلات مردم را کاهش بدهد.

وی ادامه داد: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی و خدمات شهر‌سازی از اولویت‌های کاری این دوره شورا در اصفهان است.

جان‌نثاری با اشاره به واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر تاکید کرد: فرایند‌های موجود در شهرداری شامل صدور پروانه‌های ساختمانی و نظارت بر ساخت و ساز‌‌ها باید به مرور زمان به مردم واگذار شده و از توان بخش خصوصی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که برون‌سپاری در شهرداری به معنای واقعی تحقق پیدا کند، افزود: برای حفظ حقوق مردم و جلوگیری از تخلفات ساختمانی و همچنین کنترل بر حسن اجرای ضوابط شهر‌سازی باید پلیس ساختمان راه‌اندازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه محلات با محوریت مساجد با توجه به نقش سازنده و تحرک‌آفرین مساجد در راستای تقویت ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود اظهار کرد: باید با ارائه سیاست‌های تشویقی و حمایتی مردم را به مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود تشویق کنیم و با توجه به زلزله‌خیز بودن شهر اصفهان این اقدام امری اجتناب‌ناپذیر است.

جان‌نثاری به استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی در پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: امروزه در تمام پروژه‌های شهری باید از روش‌های صنعتی‌سازی و فناوری‌‌های نوین ساختمانی استفاده شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول