اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد

برپایی 12 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کردستان / ذخیره 1300 تن سیب و پرتقال

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 12 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 755 غرفه از 15 اسفند ماه در سراسر استان برگزار می‌شود.

برپایی 12 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کردستان / ذخیره 1300 تن سیب و پرتقال

بختیار خلیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به اتخاذ تصمیمات در شورای کنترل و نظارت بر بازار استان، اکنون کالاهای اساسی و تنظیم بازار به وفور ذخیره شده و هیچ مشکلی برای ایام باقی مانده سال در این کالاها نیست.

وی گفت: با تدابیر و رصد قیمت کالاهای اساسی توانستیم آرامشی به بازار داده و دست دلالان اقتصادی را کوتاه کنیم که این امر موفقیت بزرگی برای سازمان به شمار می‌آید.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: این سازمان در راستای امر تنظیم و حفظ آرامش بازار و کمک به اقشار آسیب‌پذیر اقدام به برنامه‌ریزی اجرای چند طرح نموده است.

خلیقی یکی از این طرح‌ها را تأمین و توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار و ذخیره کالاها برای سه ماه پایانی سال عنوان کرد و در توضیح آن گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط اقدام به ذخیره کالاهای اساسی مانند برنج، حبوبات، مواد پروتئینی مانند گوشت گرم و مرغ و همچنین نهاده‌های دامی کرده است.

این مسئول افزود: این کالاها با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در مقاطع مختلف پایان سال توزیع می‌شود و شهروندان می‌توانند با خیال آسوده در آن ایام نسبت به تأمین مایحتاج خود اقدام کنند.

وی دیگر طرح در دستور کار این سازمان را ذخیره‌سازی میوه و مرکبات برای ایام پایان سال ذکر کرد و ادامه داد: این سازمان با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مازندران و آذربایجان‌غربی و همچنین اتحادیه باغداران میوه و اتحادیه‌ تعاونی‌های روستایی آذربایجان‌غربی اقداماتی ترتیب داده است.

ذخیره 500 تن سیب و 800 تن پرتقال

خلیقی با اشاره به اینکه این سازمان اقدام به خرید و ذخیره‌سازی 800 تن پرتقال و 500 تن سیب درختی از استان‌های مبدأ با قیمت مصوب ستاد تنظیم کشور کرده گفت: پس از حمل به سردخانه‌های استان از 20 اسفند 92 نسبت به توزیع این کالا تا 15 فروردین 93 در مکان‌های منتخب که با هماهنگی شهرداری شهرستان‌ها تعیین می‌شود بین مصرف‌کنندگان استان توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: خرید این کالا بر اساس مصوبات شورای نظارت و کنترل بازار استان زیر نظر کمیته نظارتی متشکل از سازمان‌ها، دستگاه‌ها و تشکل‌هایی نظیر استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های مربوطه خریداری و ذخیره می‌شود.

12 نمایشگاه کالا با 755 غرفه

این مسئول برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره را طرح دیگر این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: این سازمان به منظور تعدیل قیمت و کمک به تنظیم بازار و مساعدت به افراد آسیب‌پذیر جامعه اقدام به برگزاری 12 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قالب 755 غرفه با هماهنگی سازمان‌های صنفی از جمله اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی می‌کند.

خلیقی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها در شهرستان سنندج از 15 تا 25 اسفند 92 برپا می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه در شهرستان‌ها به صورت شناور از 15 اسفند ماه تا دهم فردورین ماه 93 با نظر ستاد تنظیم بازار در هر شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی تنظیم بازار با قیمت مصوب عرضه می‌شود گفت: این اقلام شامل برنج، حبوبات، گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد داخلی و خارجی است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: علاوه بر این، با هماهنگی شرکت‌های پخش نسبت به توزیع کالاهایی چون روغن، رب، مواد شوینده و سایر کالاهای اساسی مرتبط با ایام پایان سال با 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ضمن هماهنگی با کارخانه‌های شیر محصولات لبنی آنها در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/79012/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول