اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی آمل:

اعتبار کافی برای مرمت آثار تاریخی آمل وجود ندارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: مرمت و نگهداری آثار تاریخی آمل از اعتبار کافی برخوردار نیست.

اعتبار کافی برای مرمت آثار تاریخی آمل وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا شیدفر ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری این شهرستان با بیان اینکه آمل در زمره سه استان گردشگری مازندران محسوب می‌شود، اظهار داشت: آمل سه درصد تاسیسات گردشگری کشور را در خود دارد.

وی با اعلام اینکه 60 مورد از آثار تاریخی آمل در رده آثار ملی ثبت شده است، تصریح کرد: با وجود آثار بزرگ تاریخی در آمل این شهرستان از اعتبارات کافی برای مرمت و نگهداری آنها بهره‌مند نیست.

شیدفر با اشاره به اینکه در سال گذشته 540 میلیون تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی آثار تاریخی آمل در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان اعتبار با توجه به پراکندگی آثار تاریخی آمل پاسخگو نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اعلام اینکه تعمیر و بازسازی مسجد جامع آمل نیاز به تامین اعتبار داشت که با تلاش‌های صورت گرفته 700 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است، افزود: این مسجد از آثار تاریخی و قدمت تاریخی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برخی آثار تاریخی این شهرستان دارای مالک است و در تملک میراث فرهنگی نیست، افزود: برای در اختیار قرار گرفتن این آثار نیاز به حمایت دارد.

شیدفر با اشاره به اینکه مازندران دارای سه میلیون نفر جمعیت است اما جمعیت شناور آن زیاد است، گفت: مازندران دارای 20 میلیون نفر گردشگر است و این میزان اعتبارات پاسخگوی این جمعیت نیست.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول