اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

خانه زکات در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به جایگاه زکات در این استان، خواستار احداث و راه‌اندازی خانه زکات در کردستان شد.

خانه زکات در کردستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش شکرانه ادای زکات و تجلیل از عاملین و مودیان زکات مریوان که با حضور رئیس شورای زکات استان در مریوان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین مراسمی در راستای تجلیل از مردمانی است که در انجام دستورات دین جزو برترین‌ها هستند.

وی افزود: هرچند انجام وظایف دینی از واجبات است اما سبقت گرفتن در احیا و ترویج فرایض الهی توفیق الهی است که نصیب این عزیزان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 700 روستا و 20 شهر استان کردستان زکات جمع‌آوری می‌شود و با مدیریت صحیح شورای زکات زیر نظر معتمدین مردم و هیئت امنای مساجد با نظارت دبیرخانه شورای زکات هزینه خواهد شد.

وی افزود: تمام عاملین و مودیان زکات در شهرها و روستاهای استان به صورت کامل با سیاست‌گذاری‌های شورای زکات همراه است و با ترویج و احیای فریضه زکات مسیر رفع مشکلات محرومین با اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در استان هموار می‌شود.

اجرای 700 پروژه محرمیت‌زدایی

وی از اجرای بیش از 700 پروژه‌ محرومیت‌زدایی از ابتدای فعالیت شورای زکات استان کردستان تاکنون در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر سال گذشته در استان با محوریت زکات بود.

وی با بیان اینکه دستگاه آبادگر روستایی انتخاب شده است، افزود: 50 دستگاه در این حوزه مشخص شده که کمیته امداد امام خمینی نیز جزو این دستگاه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از معادل‌سازی زکات به عنوان زمینه و بستری مناسب برای تشویق و ترغیب بیش از پیش مردم به پرداخت زکات نام برد و گفت: با تلاش شورای زکات در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات تحقق یافته است.

وی افزود: تلاش در راستای تحقق معادل‌سازی زکات در سال‌جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم شاهد بخشی از تعهدات این حوزه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مسئولین اجرایی و نگاه ویژه آنان بتوانیم مبلغ بیشتری از معادل‌سازی زکات را تحقق ساخته و با این کار ضمن تشویق فعالین این عرصه، بسترهای توسعه و محرومیت‌زدایی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست مریوان در سطح استان و کشور در زمینه جمع‌آوری زکات اظهار داشت: شهرستان‌های سنندج و سقز نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم استان در زمینه پرداخت زکات را دارند.

موسی‌نژاد کسب رتبه‌های برتر در زمینه پرداخت زکات در سطح استان و کشور را ناشی از حضور و هدایت‌گری‌های جامعه روحانیون دانست و گفت: انجام وظایف دینی از سوی متمکنین و خیرین در کنار تلاش اعضای شورای زکات از دیگر عوامل کسب این جایگاه است.

حمایت امداد از 54 هزار خانوار نیازمند

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن محرومین در بحث هزینه‌کرد زکات افزود: بیش از 54 هزار خانوار نیازمند به دلیل محرومیت‌های اقتصادی زیرپوشش امداد قرار دارند.

به گفته موسوی‌نژاد، بیش از 33 هزار خانوار از مددجویان زیرپوشش امداد را زنان سرپرست خانوار و 6 هزار و 500 نفر را ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر مشارکت و کمک‌های افراد خیر و متمکن جامعه نباشد اعتبارات دولتی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی در استان باشد.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در اولویت قرار گرفتن محرومین و نیازمندان در بحث هزینه‌کرد زکات در کنار اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه می‌تواند بستر رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد را فراهم سازد.

وی در پایان از تلاش رسانه‌های گروهی استان به‌ویژه رسانه ملی و خبرگزاری فارس استان در راستای ترویج فرهنگ زکات تقدیر کرد.

انتهای پیام/79002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول