اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زکات مریوان:

مسیر تحقق عدالت الهی با پرداخت زکات تسهیل می‌شود

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان مریوان با تاکید بر پرداخت زکات و تلاش مودیان، گفت: پرداخت زکات مسیر تحقق عدالت اجتماعی را تسهیل می‌کند.

مسیر تحقق عدالت الهی با پرداخت زکات تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی پیش از ظهر امروز در همایش شکرانه زکات و تجلیل از عاملین شهرستان مریوان که با حضور نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل کمیته امداد و مسئولان شهرستان در سالن سینما کردستان شهر مریوان برگزار شد، اظهار کرد: در دین اسلام بر پرداخت زکات تاکید شده است لذا لازم است این مهم را مورد توجه قرار داد.

به گفته امام جمعه مریوان، پرداخت زکات موجب می‌شود سخاوت و بخشودگی جایگزین بخل و حسد شود و همین یکی از ویژگی‌های دین اسلام است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: انسان به عنوان خلیفه‌الله بر روی زمین معرفی شده است و این در صورتی کامل می‌شود که تقوا و عدل الهی در زندگی انسان‌ها نمود عینی داشته باشد.

وی افزود: تقوا و عدل الهی از مولفه‌هایی هستند که اساس دین اسلام و نیز قوانین حکومت اسلامی بر اساس آنها شکل گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زکات از مولفه‌های برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با جلوه‌های فقر در جامعه و تقویت‌کننده بنیه مالی ضعفا و همچنین پرکننده خلاءها است که متاسفانه در برخی از مناطق مورد غفلت قرار گرفته است.

وی همچنین پرداخت زکات را زمینه‌ساز درمان دردهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی جامعه دانست و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود فقر و کاهش بنیه مالی مردم است که در صورت نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات، این موارد رفع خواهد شد.

امام جمعه مریوان در ادامه پرداخت معادل‌سازی زکات به شهرستان را بستری برای افزایش پرداخت بیشتر زکات دانست و از نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواست معوقات معادل‌سازی زکات این شهرستان را پیگیری نمایند.

وی در پایان گفت: فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان نهادینه شده است و کسب رتبه برتر در کشور گواه این مدعاست.

انتهای پیام/79002/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول