اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بیجار:

پیشگیری از وقوع جرم از جنس کار نرم است

دادستان بیجار گفت: پیشگیری از وقوع جرم از جنس کار نرم است و این مقوله منحصر به دستگاه قضا نیست، بلکه کل نظام و آحاد جامعه در بحث پیشگیری سهیم هستند.

پیشگیری از وقوع جرم از جنس کار نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، غلامرضا رستم‌خانی سه‌شنبه شب در اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم که با حضور فرماندار بیجار و مسئولان ادارات در سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد اظهار داشت: برای تحقق اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم باید راهبرد و هدایت و افزایش مشارکت لازم را مورد توجه قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه دو نعمت صحت و امنیت از جمله نعمات ارزنده به انسان‌هاست عنوان کرد: امنیت در هر جامعه و عاری بودن آن جامعه از جرائم، سعادت افراد را در پی خواهد داشت.

دادستان بیجار با بیان اینکه تمام مسئولان و مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان موظف به همکاری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم هستند بیان کرد: نبود امنیت موجبات بی‌انگیزگی مردم را در تمامی زمینه‌ها در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به سرقت احشام در ماه‌های اخیر و تقدیر از نیروی انتظامی برای دستگیری سارقین، اضافه کرد: سرقت احشام منحصر به این چند ماه نبوده بلکه در زمان‌های دیگر هم رخ داد اما به این شدت نبوده و تلاش‌های مستمر نیروهای خدوم نیروی انتظامی موجب دستگیری سارقین شد.

رستم‌خانی بیان داشت: مقوله امنیت با تلاش‌های مسئولان مربوطه دیگر بار به روستاهای شهرستان بیجار بازگشته است.

این مسئول با اشاره به راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد:  مقوله پیشگیری از جرائم شامل حوزه‌های راهبردهای اجتماعی و فرهنگی و انتظامی و قضایی و مردمی است که امید است در تمام این زمینه‌ها درست عمل کرده و با ارائه راهکارهای مناسب از وقوع جرائم جلوگیری کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر وقوع جرم را کاهش می‌دهد

در ادامه این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است گفت: ارائه قوانین شرعی و اسلامی و رعایت آن در جامعه موجبات ارتکاب جرم را از بین خواهد برد.

جلیل مختاری‌نیا با بیان حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه هر کس از ارتکاب جرم و معصیت لذت ببرد خداوند او را به ذلت خواهد رساند بر دقت در این راستا تأکید کرد.

وی افزود: در جامعه اسلامی هرکسی کار زشت و جرمی را مشاهده کند و در برابر آن سکوت کند در آن جرم شریک بوده و تذکر در این مورد بر وی لازم و ضروری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه بر اطلاع‌رسانی راه‌های پیشگیری از وقوع جرم از طریق چهره به چهره توسط روحانیون و دانشجویان و دانشگاهیان و مسئولین تأکید کرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی در سطح مدارس و محیط‌های دانشگاهی از جمله راهکارهایی برای آگاه‌سازی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام/79015/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول