اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان بیجار:

160 بیجاری در زندان هستند

رئیس زندان بیجار با بیان اینکه 160 نفر از بیجاریان در بند هستند گفت: تاکنون سه درصد از زندانیان پس از آزادی به زندان بازگشته‌اند.

160 بیجاری در زندان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، احمد عظیمیان سه‌شنبه‌ شب در اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم که با حضور فرماندار، دادستان و مسئولین ادارات شهرستان بیجار در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: جرائم زندانیان بیجار به ترتیب مربوط به جرائم مالی، سرقت و مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما نگهداری زندانی، بازآموزی و بازسازگاری زندانیان برای بازگشت به جامعه است، ادامه داد: زندان بیجار با اقداماتی آموزشی و تربیتی موجبات بازآموزی زندانیان را فراهم خواهد ساخت.

عظیمیان با بیان اینکه آمار برگشت زندانیان پس از آزادی به زندان بسیار کم و رویه مطلوبی دارد از بازگشت 3 درصدی زندانیان به زندان خبر داد.

رئیس زندان بیجار در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار بیان کرد: در زمینه مهارت‌های جوشکاری و برق و کامپیوتر آموزش‌های لازم داده شده و با صدور پرونده مهارت و ارائه وام 15 یا 20 میلیون تومانی به زندانیان زمینه ایجاد اشتغال پس از آزادی از زندان را برای آنها فراهم خواهیم ساخت.

عظیمیان افزود: ارائه آموزش‌ها و مهارت در زندان به زندانیان موجب می‌شود این افراد دیگر بار مرتکب جرم نشوند و با ایجاد شغل، زندگی سالم و بدور از قانون‌گریزی داشته باشند.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ارائه شده در زندان بیجار برای جلوگیری از برگشت زندانیان به زندان و پیشگیری از ارتکاب جرائم آنها، برنامه‌های مذهبی، آموزش احکام و دعوت از روحانیون برای تربیت و درمان زندانیان است.

این مسئول با اشاره به تأثیرات و روند مثبت ارائه برنامه‌های مختلف در زندان برای تربیت زندانیان، یادآور شد: در ادوار گذشته حدود 40 درصد بازگشت به زندان بود، اما با درپیش گرفتن برنامه‌های تربیتی در زندان این روند به 3 درصد کاهش یافته است.

وی، بیکاری را از جمله عوامل روی‌آوردن افراد به جرائم خواند و گفت: برخی از زندانیان به دلیل اینکه پس از آزادی کار مناسبی و منبع درآمدی نیافته‌اند دیگر بار مرتکب جرائم شده‌اند.

عظیمیان با بیان اینکه تعداد بسیاری از زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان، حمایت و پشتیبانی می‌شوند، عنوان داشت: برخی از زندانیان به کمیته امداد برای حمایت‌های لازم معرفی می‌شوند تا مشکل مالی آنان برطرف شده و شغل مناسبی را برای تامین امرار معاش انتخاب کنند.

وی در پایان خواستار حمایت تمامی ارگان‌های حمایتی از زندانیانی که از بند رهایی می‌یابند و به جامعه باز می‌گردند، شد.

انتهای پیام/79015/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول