اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران:

مقصر هر موضوع حاشیه‌ای باشگاه نیست/ اعتبارات ورزشی تکه تکه نشود

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با بیان اینکه مقصر هر موضوع حاشیه‌ای باشگاه نیست، گفت: اعتبارات ورزشی نباید تکه تکه شود.

مقصر هر موضوع حاشیه‌ای باشگاه نیست/ اعتبارات ورزشی تکه تکه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، بهمن سلیمانی عصر امروز در نخستین نشست خبری خود که با همت انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل پس از پنج سال تیم‌داری در لیگ برتر والیبال برگزار شد به بازگویی بخشی از دستاوردهای این باشگاه و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با بیان اینکه هدف از ورود شرکت کاله به امر باشگاه‌داری صرفاً علاقه بیان بود با توجه به اینکه شاید برخی تصور کنند که برای تبلیغات شرکت وارد این کار شدیم، اظهار داشت: مسلماً راه‌های ارزان‌تر و ساده‌تری برای تبلیغات وجود دارد اما ورود به باشگاه‌داری برای ما از روی یک علاقه بود.

وی خاطرنشان کرد: اساس کار باشگاه کاله مازندران امر ورزشی است و به هیچ عنوان اجازه استفاده از کلمه فرهنگی را نمی‌دهم؛ چراکه اعتقاد دارم اشاعه فرهنگ کار ما نیست و امر فرهنگی را وزارت‌خانه‌ها و نهادهای زیادی هستند که باید عهده‌دار باشند.

سلیمانی یادآور شد: نام باشگاه را نیز کاله مازندران گذاشتیم چون می‌خواهیم از تمام نیروها و استعدادهای استان استفاده کنیم و صرف اینکه این تیم در آمل قرار دارد از یک شهر استفاده نکنیم.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با بیان اینکه نگاهم به تیم‌داری و ورزش نگاه‌ و اعتقاد سال‌های اخیر نیست؛ بلکه به سال 55 که دبیر هیات شهرستان بودم برمی‌گردد، یادآور شد: باید حمایت از تیم‌هایی صورت گیرد که در شهرستان‌های خاص استعداد دارند نه اینکه به دلیل مرکز استان بودن همه اعتبارات و بازی‌ها و حمایت‌ها در آنها باشد.

* اعتبارات ورزشی تکه تکه نشود

سلیمانی با تأکید بر اینکه در زمان عباسی وزیر ورزش نیز پیشنهاد کتبی دادم که به جای تکه‌تکه کردن اعتبارات آنها را سرمایه‌گذاری کنید، تصریح کرد: گفتم هرچند اعتبار چند میلیاردی را هر سال تکه تکه به باشگاه‌ها می‌دهید آنها را در بانکی سرمایه‌گذاری کنید و با تسهیلات کم بهره به باشگاه‌ها بدهید و از آنها بخواهید اعتبارات را در زیرساخت‌ها هزینه کنند.

وی یادآور شد: سابقه تیم داشتن چند بازیکن با لباس ورزشی نیست.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با اشاره به اینکه باشگاه کاله مازندران عزم جدی برای ساخت سالن 8 هزار نفری خود دارد، ادامه داد: سالنی که امروز تیم‌های بسکتبال و والیبال کاله در آمل تمرین می‌کند را سال 80 ساختیم و امروز واقعا از اینکه جوانان و نوجوانان در آن ورزش می‌کنند لذت می‌برم.

سلیمانی افزود: امروز احساس کردیم که ورزش والیبال و بسکتبال در آمل طرفدار زیادی دارد بنابراین به سراغ سالن 8 هزار نفری رفتیم، حدود پنج سال برای زمین این ورزشگاه تلاش کردیم و سه استاندار درباره رفع موانع زمین آن اقدام کردند که در نهایت فلاح استاندار فعلی قول دو هفته‌ای برای رفع مشکلات آن داد.

وی عنوان داشت: در این سالن سرپوشیده ورزشی که براساس معیارهای ساخت سالن‌های ورزشی روز دنیا طراحی می‌شود 8 هزار صندلی چینش خواهد شد.

* ساخت سالن بیش از تیم‌داری برای کاله اهمیت دارد

وی با تأکید بر اینکه برای ساخت این ورزشگاه مشکلات زیادی داشتیم اما عقب ننشستیم، متذکر شد: بیشتر از تیم‌داری ساخت سالن برای ما اهمیت دارد، چراکه هشت هزار تماشاچی برای ما نعمت بزرگی است که در بازی‌های حساس یاور تیم خواهند بود.

سلیمانی با اشاره به ساخت پایگاه قهرمانی بستکبال مازندران در بابل نیز اظهار داشت: با مشکلات به وجود آمده برای زمین آمل، ساخت مجموعه بسکتبال را در زمینی به مساحت حدود 2 هزار و 400 مترمربع در کنار فرمانداری بابل آغاز کردیم که امروز قریب به 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

* بهره‌برداری از پایگاه قهرمانی بسکتبال در سال 93

وی بیان داشت: برخی به اشتباه از نام آکادمی برای آن استفاده می‌کنند که صحیح نیست، چراکه آکادمی را هنوز کشورهای بزرگ به تعداد اندک ساخته‌اند و در ایران نیز آکادمی وجود ندارد مثلا کشور ترکیه 75 میلیون دلار برای آکادمی بسکتبال خود هزینه در نظر گرفته است و این نشان می‌دهد آکادمی شرایط ویژه‌ای دارد که باید استانداردهای آن مهیا شود.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران گفت: این پایگاه قهرمانی در چهار طبقه با سالن بدنسازی تمام شیشه‌ای، سالن تمرین، خوابگاه، غذاخوری، سالن اجتماعات و دفتر اداری احداث شده که در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

* در تمرینات تیم کاله اظهارنظر نکرده و دخالت ندارم

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با اشاره به بازی اخیر و شکست تیم والیبال کاله مازندران اظهار داشت: سالی دو بار با بازیکنان نشست می‌گذارم یکی قبل از فصل و دیگری بعد از فصل، بنابراین اعتقاد دارم زمانی که برای کاری یک مدیر پروژه به نام سرمربی در نظر می‌گیرید باید به او اعتماد کنید و در کار او دخالت نکنید.

وی افزود: متاسفانه عملا در بسیاری از تیم‌ها این اتفاق رخ می‌دهد که مدیرعامل حتی در ترکیب و ارنج تیم دست می‌برد، اما من در زمان تمرینات آماده‌سازی و بازی‌های لیگ اظهارنظر نمی‌کنم و دخالتی نیز ندارم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه در زمینه باشگاه‌داری به بخش‌های پایه بیشتر اعتقاد دارم و وقتی به مسئولان مراجعه کردیم نه فدراسیون و نه وزارت ورزش برنامه مدونی در این باره دارند، اظهار داشت: برای همین یک مربی آرژانتینی را به مدت 9 ماه برای مربیان و تیم‌های پایه در آمل به کار گرفتیم اما به دلیل افزایش قیمت دلار باشگاه از عهده مخارج برنیامد و علی‌رغم اینکه ولاسکو خواستار ماندن وی شده و ارزش این مربی ارزنده را در کشورمان بازگو کرد مجبور به اتمام قرار با وی شدیم.

وی بیان کرد: حضور این مربی برای تیم‌ها بسیار ارزشمند بود و هنوز هم اثرات خود را دارد اما باید ادامه پیدا می‌کرد که نشد.

* هدف‌گذاری برای تیم بومی از مازندران

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با بیان اینکه هدف‌گذاری کاله ورود سالی دو یا سه بازیکن از کاله جوان به سوپر لیگ است، اظهار داشت: اینگونه می‌توانیم باشگاهی با نیروهای بومی از درون استان و شهرستان داشته باشیم.

* گلایه و یک ایده در ورزش مدارس

سلیمانی با بیان اینکه در ایران بر خلاف سایر کشورهای دنیا دو ماه تابستان دانش‌آموزان در انواع و اقسام کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کنند اما 10 ماه سال بیکار هستند، تصریح کرد: دقیقا باید 10 ماه از دانش‌آموز ورزش خواست و دو ماه او را برای تفریح در اختیار خانواده قرار داد و به همین دلیل با آغاز مدارس لیگ دانش‌آموزی بسکتبال و والیبال را در آمل آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: در ابتدا گفتیم هر تیمی که ثبت‌نام کند دو توپ ورزشی به او هدیه می‌دهیم، هزینه داوران را نیز تقبل کردیم، اگر چه این هزینه‌ها بیش از 2 میلیون تومان هم نشد اما بازی‌های خوب، پرتحرک و جذابی انجام شده و حدود 17 تیم از مدارس آمل استقبال کردند.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران با تأکید بر اینکه تلاش کردیم این ایده در مدارس مازندران ارائه شود و با همکاری اداره‌کل ورزش و آموزش و پرورش در چهار شهر مازندران این طرح پیاده شد، اذعان داشت: هم‌اکنون شهرهای آمل، بابل، تنکابن، بهشهر و ساری را به عنوان شهرهای پایلوت در دو رشته ورزشی والیبال و بسکتبال برای برگزاری لیگ دانش‌آموزی انتخاب کردیم هرچند شهرهای دیگر نیز از این طرح استقبال کردند اما هنوز آمل موفق‌ترین لیگ دانش‌آموزی والیبال و بسکتبال مازندران را دارد.

* باشگاه مسئول هدایت و برخورد با تماشاگران خاطی نیست

سلیمانی در پاسخ به سئوالی درباره حرکت اخیر تماشاگران آملی در دیدار معوقه هفته نخست لیگ برتر والیبال مقابل متین ورامین که منجر به اجرای حکم برگزاری دیدارهای بدون تماشاگر این شد، بیان داشت: خواست مردم، ما را تشویق به تیم‌داری می‌کند اما دستگاه‌های دیگر باید ملزم به اداره تماشاچیان شوند زیرا وقتی مسئول برقراری امنیت بازی‌ها با افراد دیگری است باشگاه لزوم هدایت و یا برخورد با بازیکنان خاطی را ندارد و باشگاه فقط باید به تیم‌داری و بازی کردن بپردازد.

* مقصر هر موضوع حاشیه‌ای باشگاه نیست

وی با بیان اینکه در هر موضوعی که مقصری برای آن یافت نمی‌شود باشگاه را مقصر جلوه می‌دهند، بیان داشت: بسیاری از مشکلات از جمله سالن و نظم در برگزاری مسابقات وجود دارد که وظیفه هیچ کدام بر عهده باشگاه نیست، حتی اگر بازی‌ها را تعطیل کنیم خارج از مقررات کار نمی‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه کاله مازندران یادآور شد: پنجمین سالی است که در مازندران لیگ والیبال برگزار می‌شود و بارها به مسئولان استانی گفتیم که وضعیت سالن چگونه است، اما همه از باشگاه توقع دارند.

* بازیکنانم تماشاگران را دوست دارند

وی با بیان اینکه بازیکنان کاله مازندران تماشاگران را دوست دارند و می‌خواهند که آنها با شور و نشاط در سالن باشند و تیم خود را حمایت کنند، ابراز داشت: 17 اطلاعیه از سوی باشگاه ارائه کرده و در بین تماشاگران و والیبال‌دوستان مازندرانی توزیع کردیم هرچند که با عنوان فرهنگی ورزشی موافق نیستم اما مشکلات فرهنگی باید ریشه‌ای حل شود.

انتهای ‌پیام/86011/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول