اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قروه:

طرح نظارتی ویژه گندم و آرد در قروه اجرا می‌شود

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قروه گفت: طرح نظارتی ویژه گندم و آرد در قروه به منظور ساماندهی فعالیت کارخانه‌های آرد و عملکرد نانوایی‌ها در قروه اجرا می‌شود.

طرح نظارتی ویژه گندم و آرد در قروه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علی منتشلو شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار قروه که در فرمانداری برگزار شد، گفت: نظارت بر ساعات کار، وزن چانه و نان و تمامی امور مربوط به تهیه و توزیع آرد و نان در شهرستان در قالب این طرح مورد بازرسی و نظارت ویژه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آذرماه جاری 10 مورد تخلف در نانوایی‌های شهرستان به تعزیرات حکومتی معرفی شده که منجر به صدور جریمه‌ای بالغ بر 53 میلیون ریال شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قروه با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی در زمینه نظارت بر بازار، کمبود نیروی نظارت و بازرسی در سطح بخش‌ها و روستاهاست، افزود: همکاری ناظران افتخاری می‌تواند روند نظارت بر بازار را بهبود دهد.

منتشلو از راه‌اندازی سایت شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب در شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه از فعالیت این واحدها جلوگیری خواهد شد و واحدهای بدون پروانه به صورت واقعی شناسایی می‌شود.

به گفته این مسئول، 90 درصد کالاهای اساسی در ماه گذشته در این شهرستان از سه تا 38 درصد کاهش قیمت داشته است که بیشترین افت قیمت مربوط به پرتقال تامسون بوده است و تنها در زمینه مواد مرتبط با گندم و سیب‌زمینی افزایش قیمت رخ داده است.

وی دلیل این امر را کاهش سیب‌زمینی در سطح عرضه اعلام کرد و گفت: کار شناسایی انبارهای سیب‌زمینی در شهرستان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است.

منتشلو افزود: قیمت این محصول کشاورزی در ماه گذشته بیش از 500 تومان افزایش داشته است که با وارد کردن سیب‌زمینی به بازار مصرف این افزایش قیمت قابل کنترل خواهد بود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قروه با اشاره به توزیع کالای اساسی در بین هیئت‌های عزاداری در ماه محرم گفت: در راستای تامین نیاز هیئت‌های عزاداری پنج تن گوشت منجمد در بین این هیئت‌ها توزیع و پنج تن شکر نیز در همین راستا تامین شد که با توجه به مقدار مورد نیاز سه تن آن توزیع و 2 تن دیگر موجود است.

منتشلو از کاهش رغبت شهروندان نسبت به خرید مرغ منجمد خبر داد و افزود: این کاهش تمایل به دلیل اختلاف ناچیز قیمت مرغ منجمد تامین شده توسط شرکت خدمات پشتیبانی در مقایسه با بازار است.

وی همچنین از معرفی مباشر برای تامین میوه شب عید در شهرستان خبر داد و افزود: اتحادیه تعاون روستایی به منظور تامین 50 تن سیب و 60 تن پرتقال به استان معرفی شده است.

منتشلو در پایان گفت: از اول آبان‌ماه امسال تاکنون 96 واحد تخلف در 859 مورد بازرسی که توسط 24 گشت مشترک انجام گرفت به ثبت رسیده است که جریمه نقدی آنان نزدیک به 215 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/79009/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول